pátek 10. září 2021

DIY TUTORIÁL... DÁRKOVÁ KRABIČKA NA SVÍČKY

V poslední době si tvoření opravdu užívám a něco pěkného mám na stole skoro každý den. Našla jsem se teď v různých dárkových krabičkách - konečně jsem se totiž naučila trochu zacházet s rýhovací deskou :-))) Mně to vždycky přišlo tak pracné a náročné na hlavu, že jsem tu desku v podstatě nikdy nepoužívala. Pořídila jsem ji kdysi na nějaký "rýhovací" kurz a už mi zůstala v šuplíku :-)

Protože teď ale chystám zboží na podzimní jarmarky, napadlo mě vytvořit něco malého jen tak pro radost, hezky v teplých barvách podzimu.

Předem upozorňuji, že rozměry čtvrtky a pokyny k rýhování jsou vhodné pro svíčky, které jsem měla v zásobě já. Třeba Ikea vonné svíčky se do krabičky nevejdou, moje byly z Pepca. Je potřeba si pohrát a vyzkoušet, co bude fungovat zrovna vám. Není problém si míry trochu upravit, je to intuitivní.


Pro spodní část krabičky si z pevné čtvrtky uřízněte panel o velikosti 7" x 4" a narýhujte ji z každé strany na 1-1/4". (Pokud jste ostrozrací a vidíte ohyby na každé straně na 1", tak si jich nevšímejte, haha, i mistr tesař se někdy utne :D)


Na víčko budete potřebovat čtvrtku seříznutou na velikost něco lehce přes 6-1/2" x něco lehce přes 3-1/2" :-) Do nákresu jsem napsala 6-5/8" x 3-5/8", ale to už je podle mě moc, víčko už je větší, než je potřeba. Vyzkoušejte a uvidíte. Rýhujte z každé strany na 1" a poté pomocí knihařské kosti poohýbejte. 


Ohyby nastřihněte kolmo ke kratším stranám tak, aby se dala složit krabička. Pomocí vyřezávací šablony můžete vyříznout oválek nebo jiný tvar jako okénko, aby bylo vidět, co v sobě krabička ukrývá.


Pokud rýhy pouze nastřihnete, zjistíte, že krabička bude všelijaká, jen ne rovná, a nebudou sedět hrany. V ohybech totiž krabička při složení nabyde. Je proto potřeba, abyste z každé strany malou část zešikma odstřihli - vystřihli takové menší šišaté "véčko". Snad pochopíte dle obrázku :-)


Spodní část krabičky neslepuji, ale sešívám pomocí sešívačky. Je to rychlejší a jistější :-) 


Vyřezané okénko podlepte pevnější průhlednou fólií. Poté víčko slepte pomocí oboustranné pásky.


Jakmile budete mít slepenou spodní část i víčko, do krabičky vložte 6 čajových svíček (nebo cokoli jiného) a dozdobte dle vlastní fantazie.


Moc děkuji za návštěvu a těším se zase někdy příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat