pondělí 15. dubna 2013

Vybarvování pomocí razítkovacích polštářků

Foto a text: Katuan

Dnes mám pro vás zase jednu jednoduchou, ale efektivní techniku :-) Budeme vybarvovat obrázek jen s pomocí razítkovacích polštářků. Pro tuto techniku se nejlépe hodí inkousty, které pomalu schnou a mají tvar očka nebo kapky (ne takové ty čtverhranné, ty nám neudělají pěkný obrys u květinky).


Budeme potřebovat čtvrtku, razítko, embossovací inkoust a bílý prášek, horkovzdušnou pistoli, razítkovací polštářky a houbičku.


Já jsem si pro tuto techniku vybrala nádhernou velkou květinu. Na bílou čtvrtku ji naembossuji bílým embossovacím práškem.


Pak si vyberu razítkovací polštářky, které spolu barevně ladí. Barvičky natupuji na květinu od středu - do středu dám nejtmavší a zesvětluji. Čím více barvy mi na květince zůstane, tím lépe. Proto doporučuji nějak extra nešetřit. Vůbec se netrápím tím, že poslední barvičku nemám přesně na úrovni razítka. Spíše naopak, i o tento efekt nám jde.


Pak si vezmu tupovací houbičku či ubrousek a pomalu pigmenty roztírám. Kvůli tomuto potřebujeme pomalu schnoucí inkousty. Barvu můžu kdykoliv přidat a když se mi stínování nedaří, mohu použít i ten nejsvětlejší polštářek a barvu roztírat jím. Polštářek se pak očistí, když jím párkrát ťupneme na bílý papír.


Po úplném zaschnutí si vezmu vlhčený ubrousek a velmi jemně a opatrně setřu barvu z bílého embossu. Pokud není barva voděodolná, je třeba dávat si velký pozor.


Doufám, že techniku využijete a pochlubíte se nám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat