pondělí 25. března 2019

INSPIRACE... ZBYTKY MUSÍ PRYČ!

Nevím, jestli to tak máte i vy, ale mně se teda tvořivý "bordýlek" hromadí neuvěřitelnou rychlostí. Znáte to taky? Jdete si vyříznout jeden motiv, ale když už jste u toho, máte venku šablonu i papír, vyříznete rovnou 2x, 3x... 10x :-) Jdete razítkovat na konkrétní přání konkrétní věc, no ale když už máte to razítko v ruce, špinavé od inkoustu, porazítkujete, na co přijdete. Já si totiž vždycky řeknu, že to přání udělám víckrát, když už jsem ho pracně vymyslela, jenže ve finále mi vždycky nějaký kousek "skládačky" chybí. K dotisknutí nebo k dovyřezání už se nedostanu (protože bych to zase musela tisknout 2x, 3x, 4x... chápete, že jo?)... a pak mi prostě ty věci přebývají. Je to kolotoč, který má teda celkem jednoduché řešení - stačilo by občas něco "lichého" vyhodit. Jenže to nemůžu, to snad chápete taky :-) 

V sobotu jsme v Pretty Papers měly tvořivý dýchánek a já si dala závazek, trochu si od všech těch zbytků a přichystaných drobností pomoct. Když jsem podobnou akci absolvovala naposled, dopadlo to celkem katastrofálně a výsledek tady ani nemůžu ukázat :-))) Ta přání nemůžu nikdy nikomu poslat! Se smíšenými pocity jsem se tedy pustila do první série.

Dělám často různé vzorky na kurzy, pak to jedu ještě jednou přímo na kurzu "live" a tyto vzorky to pak nikdy nemají šanci dotáhnout až na přání - ta mám samozřejmě na ukázku hotová už před kurzem. Modré pánské kartičky mi zbyly po kurzu na Big Shot, zkoušely jsme přenos barvy pomocí embossovací kapsy. 

 Skóre použitých zbytků: 3 karty, 2 bílá kolečka, výřez dárku, černá čtvrtka, vytištěný nápis všechno nejlepší.
Použitý materiál: razítko Keta - Srdečná gratulace, průhledné kamínky Clear Drops, vyřezávací šablona s dvojím prošíváním Cottage Cutz, černý inkoust Versafine, průhledný embossovací prášek


Tyto kartičky skladuji a přendávám z šuplíku do šuplíku určitě dobrých 5 let. Pokud si dobře pamatuju, jsou z jednoho z prvních libereckých kurzů - zkoušely jsme různé techniky s distress inkousty. Tato barevná kombinace i výsledné ladění je naprosto mimo můj styl, takže tady jsem musela hodně improvizovat :-) Třeba někomu i tak udělají radost...

Skóre použitých zbytků: 2 nabarvené karty, růžový motýlek, zlatý motýlek (z kurzu metalické fólie), oba nápisy
Použitý materiál: embossovací kapsa s krucánky, razítko motýla od Tima Holtze



I tyto barevné kartičky jsou z jednoho dávného kurzu na distress inkousty. Opět pro mě netypické barvy, ale když máme to jaro, proč ne :-) A tady bylo skóre obzvlášt dobré!

Skóre použitých zbytků: dvě barevné karty, zelená karta, dva nabarvení motýlci, vyřezané nápisy, černý štítek
Použitý materiál: 
razítko motýla od Tima Holtze, vyřezávací šablona Gratulace, lesklý lak Glossy Accents, vyřezávací šablona štítku of MFT 


Na vánočním kurzu jsme kromě jiného pracovaly také s maskami a texturovací pastou. Je to jedna z mých oblíbených technik a tuto konkrétní šablonu mám obzvlášť ráda. Ač jsme převážně "patlaly" stromečky, hvězdičky a sníh, nedalo mi to a musela jsem vyzkoušet i tento motiv. Vánoce už jsou over, takže ze vzorku vzniklo přání třeba k narozeninám...

Skóre použitých zbytků: 2 nabarvené karty, 2 nápisy, stříbrný štítek


A pak tu máme ještě dva samotáře... Distress inkousty v kombinaci s embossováním. Jojo, ty distress inkousty jsou prostě věčné. A to ještě nevíte, jaká mi tu vzniká krásná kupička vzorků s distress oxide inkousty :-)

Skóre použitých zbytků: (stoletý :D) výřez palmových listů , plonkovní přání s vytištěným nápisem

A tohle už je favorit celého mého snažení. Distress pozadí (jak jinak) a bezprizorní výřezy kytek, které se mi nikdy nikam nehodí :-) Často vyrábím přání, vyzkouším několik variant, jednu vyberu a ostatní výřezy nepoužiju... No ale přece je nevyhodím, že? A tak čekají na svůj velký den...

Skóre použitých zbytků: nabarvená karta, vyřezané kytičky, narazítkovaný nápis
Použitý materiál: razítko Keta - Přeji Ti krásné narozeniny, kartonová větvička od Wycinanky, průhledné kamínky Clear Drops, kartonové srdíčko od Wycinanky



Určitě jste si všimly, že na žádném přání není nic světoborného, nijak zvlášť kreativního, ani originálního. Cílem bylo efektivně a jednoduše zpracovat zbytky, což se mi celkem podařilo, ale hromádka je teda tak nějak pořád stejná :-)

Každopádně metál pro všechny, které dočetly až sem a brzy zase na viděnou! Třeba u zbytkového speciálu. Mé plány jsou totiž velice ambiciózní :-) Díky za návštěvu!

25 komentářů:

  1. Já se picnu :-) PECKA!!! Mohu sepsat a poslat já... co jsem udělala na tvořivém dýchánku... ještě teď tomu nemohu uvěřit, jak jste "šlapala do pedálů"... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deniso, svůj úkol jsem ale nesplnila, ušito nemám :-))) A na Váš článek se budu těšit!

      Vymazat
    2. Zeny, to byla totiz "sobotni dilna snu".

      Vyrobily jsme mraky krasnych stranek, rozjely sici stroj aneb Kdo nesije, nejde domu a pouzily x-let stare zbytky.

      skoda, ze den nemel vic hodin....

      tesim se strasne na priste.

      PS: Na clanek o zeleno-ruzovych sestiuhelnicich myslim a urcite Vam poslu. Snad brzy.

      Vymazat
  2. SUPER!! Tvůj styl "ani moc, ani málo" se mi tááák líbí. A takové nádhery vykouzlit ze zbytků!!!? To vůbec nepobírám...:))

    OdpovědětVymazat
  3. Didi jedno prianie krajšie ako druhé a originalne. A ze zbytky :-) tiež nejak neverím. A posledne dve su moji favoriti 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Didi, to je bomba!!! Perfektní kousky a skvělá inspirace.

    OdpovědětVymazat
  5. Ach Didi, ty jsi tak vtipná 😁 Ne, opravdu jsem si nevšimla, že by na těch přánìčkách nebylo nic světoborného, moc kreativního a originálního... jsou skvělá! Jedno pěknejší než druhé 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tento komentář je vážně vtipný :))

      Vymazat
    2. Moc děkuji Barčo :-) No musím uznat, že "originální" je vlastně subjektivní pojem. Pro mě je originální už to, že každé z těch přání je originál sám o sobě :-) Já většinou jedu manufakturu a dělám od každého aspoň 2 nebo 3 kousky. U těchto to bylo jinak...

      Vymazat
  6. .. jedno hezčí než druhé, to je vidět, že jsi od "fochu" : ))

    OdpovědětVymazat
  7. miluju tvuj pranickovy styl i ten slohovy. Jen nas prekvapuj a inspiruj dal!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, můj přáníčkový styl je vlastně takový "nestyl", ale pravda je, že i to je vlastně styl .-)

      Vymazat
  8. Krásné kousky, Didi!❤️❤️❤️
    Takových zbytků "přece to nevyhodím" mám už tolik! Spíš je to stále se zvětšující hromada z kategorie "to už asi nikdy nevyužiju" 🙈😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adél, moc děkuji! Odhodlávám se to rapidně protřídit a donést do družiny, tam si s tím holčičky určitě poradí...

      Vymazat
  9. Jsou boží, miluji Tvá přání a strašně ráda tě čtu. Vše ostatní už bylo řečeno. Těším se na tvé další entry :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji! I já už se těším na další tvoření.

      Vymazat
  10. Martina Smolová27. března 2019 v 8:44

    Klobouk dolů! Ze zbytků a tolik krásy! ... A mně se ty zbytky jen kupí a kupí (jak píše Didi, přece to nevyhodím, že?) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Marti! To jsou takové zbytky nezbytky... Mám i spoustu "horších" zbytků a z těch to určitě nebude žádná hitparáda :-)

      Vymazat
  11. Nemají chybu. Je to správná výzva - projet to, co člověk schovává, protože "co kdybych to potřebovala...". Palec nahoru!

    OdpovědětVymazat
  12. Didi, trefa do černého - myslím, že tenhle "problém" máme skoro všechny. Ty jsi to vyřešila úžasně a výsledek stojí za to! ! Já vzala kupu výřezů do školy, ale barevných karet se mi tady furt valí hafo. Moc díky za inspiraci a nakopnutí. Jo, článek jsem přečetla do konce, navíc jsem se u něj skvěle pobavila, už se těším na další. 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Přáníčka jsou skvělá! Nemám ráda nic přeplácaného a tohle je moc pěkné. Já zbytky využívám na přáníčka, která dávám na charitu, protřídím "ležáky" a ještě to poslouží dobré věci :)

    OdpovědětVymazat