středa 25. září 2019

INSPIRACE... LA-DE-DAH 2

Pokud něco opravdu ráda vytvářím, tak jsou to dárky pro někoho jiného. Už se asi opakuji, ale vlastně mě mnohem víc baví někomu dárek dávat než ho sama dostat. A vyrobit takové album - polotovar je úplná "kratochvíle" :)) (pozn. autora: archaické slovo, které nejlépe vyjadřuje autorův rozmar).

Další narozeniny další neteře; je tedy téměř logické, že poladím další La-Di-Dah album. Tentokrát jsem si vybrala Sparkle. A protože mám vyzkoušené, že nadšení je o to větší, když je součástí dárku i nějaký ten materiál na další tvoření, přidala jsem náhradní listy a spoustu ozdob a papírů z kolekce Summer Lights od Pink Paislee, která je u nás sice už rozebraná, ale zkuste se zeptat Didi, třeba dokáže zázrak:).


Úpravu kartonového alba vždy začínám vytvořením velumové kapsy na vnitřní stranu předních desek.  Jako "záda" pro kapsu jsem tentokrát použila jednu z vložených stránek v albu, kapsa je tedy po oříznutí dírek trochu užší. Vellumová kapsa je vpředu naplněna mixem flitrů, opět jsem vybírala z Buttons Galore. Spring Butterflies, Seaside Holiday,....a ještě baby růžové matné.  Do washi páskou olemovaného okraje jsem tentokrát nadělala tři dírky a osadila průchodkami v různých odstínech růžové. Kuličkový řetízek je z galanterie, ale koženkové střapce jsou od Dovercraft. Novinkou pro mě byly hedvábné stuhy Seam Binding , které jsou jak peříčko a mají nádherné barvy. Ladící odstín si prostě vždycky najdete.


První dojem u dárku je obzvlášť důležitý, nazdobím tedy vždy i první stranu. Součástí alba je i tužka s lepidlem v jednom. A lze pořídit náhradní. Já pro jistotu lepila vše oboustrankou  jak jsem zvyklá:).


Tmavě růžové pruhy na balonu jsou potřené lesklým lakem a lepidlem v jednom od Anita's. Malý detail, který jsem v albu použila na několika stránkách.


A prošité lano u balónu s navěšenými flitry. Drobnosti, kterými mladou slečnu navádím k tomu, co lze všechno vytvořit. Že to není jen o tom nalepit fotky a na ně ozdoby :).


Prošité lano bylo vidět na druhé stránce, tak jsem "musela" ozdobit i stránku následující a šití rafinovaně zakrýt. Jsou to fotky z našeho prázdninového výletu "po stopách porcelánu", který jsme si vymysleli a zrealizovali v červenci. Vždycky mě fascinovaly výrobní procesy čehokoliv a exkurzi do porcelánky jsem si asi užila nejvíc já. Holky to začalo bavit až v momentě, kdy si mohly vzít nějaké ty "zmetky" a nebo žmoulat kus kaolínové hmoty.


Fotografický rámeček může zvýraznit pouze část fotografie, aniž by se odstřihával zbytek. Zůstanou důležité souvislosti o tom, jak to v místě vypadá a zároveň je jasné, na co se má divák soustředit:).


Fotky z výroby jsou rozstříhaná jedna velká a rozdělená do více rámečků.  Jakoby ledabyle poházené po ploše papíru s možností vepsat do prázdných rámečků text. Tak uvidíme, jestli to děvče pochopí.


Další stránky už jsem nezpracovávala celé, jen dala malý návod "jak na to". Výlet jsme zakončily fantastickou koupačkou v zatopeném kaolínovém lomu. Fotky budu určitě ještě scrapovat do vlastního alba, tzn. s tím vás ještě určitě budu otravovat:).


Jak si poradit s fotkami z rodinné dovolené u moře jsem taky nahodila jen tak... do kruhů a s mořskou pannou...Dostala jsem k dispozici fotky kde je hodně vody, uprostřed malincí hlavní hrdinové a kolem spousta cizích lidí. Ke slovu přišlo víčko od marmelády a skvěle se dá obkroužit i rolička washi pásky:).


A malá ukázka jak na klasické formáty z fotolabu s malým výřezem...


Některé stránky v albu jsou dost specifické co se designu týče, ale pokud máte vhodnou fotku...


Barevné schema  tohoto alba se mi moc líbí, o to víc mě potěšila fotka, kterou jsem fotila loni na podzim. Sedla do této stránky jak ulitá. Tehdy jsem si říkala, proč ty děti nemůžou mít na sobě něco normálního nebo aspoň trochu barevně vyváženého:).


Tématicky zaměřené vzory na papírech lze také využít:). Je to trochu obrácený postup než když k fotografiím hledáte papíry. Tady jsou papíry dané, tak jsem hledala fotky. A nebylo to tak složité.


A na závěr malé varování, ještě mám tři neteře, které album La-Di-Dah nedostaly :).

Těším se na příště za s u nějaké stránky.


1 komentář:

  1. WOW prostě ❤ Aničko, jsi si jistá, že nejsem jednou z tvých neteří?! 🤣❤

    OdpovědětVymazat