středa 18. října 2017

PRETTY PAPERS... "BEHIND THE SCENES 2"

V lednu 2016 jsem pro vás napsala článek o tom, jak to vypadá v Pretty Papers. Článek měl v první verzi asi kilometr na délku, takže jsem publikovala jen jednu část a zbytek nechala na příště. Nicméně koncept zapadl a náhodou jsem ho objevila až teď. Tak tady je tedy pokračování :-) První část najdete tady.

Psala jsem o tom, že obchod nikdy není uklizený a zákazníci se často děsí, že se zrovna stěhujeme. Stálí ale vědí, že je to prostě setrvalý stav. U nás nikdy není hotovo, jsme neustále ve fázi vybalování zboží. Skončíme a jedeme nanovo. A přestože nás ten nepořádek strašně štve, když pak nové krabice přijdou, jsme nadšené a rozvrtáme je všechny naráz.




Nadšené jsme ale jen do chvíle, kdy z krabic vylovíme poslední žhavou novinku. V tu chvíli opadá nadšení a začíná opravdová práce. Zboží vybalíme z jejich VO balení, odsouhlasíme počty podle dodacího listu, naceníme a z krabic vše putuje na (nebo i pod) náš velký pracovní stůl... Tedy ještě jsem přeskočila tu nejlepší část, kdy si každá někde ulijeme svou hromádku s věcmi, co nutně potřebujeme :-) A třeba od Simple Stories toho vždycky potřebujeme strašně moc...

EDIT: Protože článek dopisuju se skoro dvouletým zpožděním, zboží na fotkách už fakt nejsou novinky :D Ale tehdy jsme se z něj těšily úplně strašně moooc!





Přidáme něco novějšího :-)




No a na tom velkém pracovním stole se to pak prostě zasekne. Tam už to tolik nepřekáží, vypadá to celkem úhledně (tedy oproti těm krabicím) a zákazníci se v tom rádi přehrabují, mají pocit, že kápli na zlatou žílu. Vždycky jsou tam totiž výhradně novinky.

A tento stůj je TEN stůl, který mnozí z vás znají pod přezdívkou "Podpultem" :-) Pokaždé, když na facebooku zazní ta věčná otázka - nemáte náhodou někdo (dosaďte cokoli)??? Tak tady se to většinou najde. Prostě pokud se vám něčeho nedostává, pište nebo volejte. My to asi máme! Protože když to není na stole, tak je to rozhodně aspoň pod stolem. A kdyby to náhodou nebylo ani pod stolem, tak to mám na 100% já osobně a ráda se podělím (někdy se musí nedobrovolně dělit i Míša nebo Pavla, mohly by chuděrky vyprávět...).




EDIT: Náš starý známý stůl "Podpult" nahradil loni na podzim nový stojan a podpult se tak nějak roztáhl po celém obchodě. Pořád ale existuje! Je jako Ježíšek :-) Kdo na něj věří... vždycky se pro něj něco najde... 

P.S. Mým neduhem je hromádkování. Nestačí mi pult, ani podpult, ani pracovní stůl, ani sklad, ale často dělám hromádky (jako z papíru, rozumíte, že jo?) také na svém prodejním pultě. A dnes jsem tu tak zkoumala, co tu vlastně ještě je, a přišlo mi to jako archeologický průzkum. Odkrývání jednotlivých vrstev je úplně jako návrat do minulosti... Jako co tu člověk fakt nenajde...





Velký stůl na odkládání zboží ale pořád máme. Pavle se ho jednou za čas zželí a uklidí ho, ale takhle ho zažil opravdu málokdo... A pokaždé mě rozesměje, když si toho všimnou i zákazníci. Když se náhodou zrovna trefí, tak vždycky chválí a říkají - vy tady máte dneska tak hezky uklizeno :-) (Jako já vím, že je to k pláči, ale jsou na světě horší věci, ne? :D)


Ty starší věci do e-shopu skáčou skoro samy... tedy trochu jim pomohu - založím příjemku, naskladním, nově používáme i čtečku na čárové kódy, takže (když funguje) to jde fakt rychle. Pak přehrajeme data na e-shop, zboží se může uklidit hezky do svého regálku a hotovo, můžete nakupovat. Zato s novinkami, to je jiná práce... Tam je proces poněkud delší:
  • podívat se, co to je
  • popřemýšlet, proč jsem to vlastně objednala (to jen někdy :D)
  • ujistit se na faktuře, že jsem to opravdu objednala...   

    Protože někdy objednám krásné detailně propracované zlaté krajky... a přijde...


Nebo úžasné kraftové album od Heidi Swapp s božím látkovým hřbetem... a přijde něco, co má do obrázku opravdu hodně daleko. Nejen vzhledem, ale i kvalitou. A ta druhá fotka ještě vypadá líp, než skutečnost...

Ovšem tohle album mě opravdu dostalo... Objednáno (vlevo), dodáno (vpravo). Podle Becky Higgins se jedná o totéž. Pominu to, že jsem dle popisu objednala album látkové a ve skutečnosti bylo z kartonu... A pokud si nejste jistí, tak ano, bylo samozřejmě za cenu látkového.

Pak mě třeba nadchla cena těchto písmenek... za tři dolary luxusní... Nebo snad ne? No a tak bych mohla pokračovat. Ale ve výsledku je to stejně jedno, protože přes oceán to zpět posílat nebudu...

Nebo to někdy vypadá i takhle:


A takhle vkládáme novinky:

  • z internetu nebo z webu dodavatele stáhnu obrázek a upravím na potřebnou velikost
  • založím skladovou kartu, ideálně zkopíruji nějaký podobný produkt - je třeba dávat pozor na správně zapsaný kód, EAN, obrázek, název, kategorii, zařadit podle tématu... 
  • a pak přijde to nejhorší - pokud nekopíruji, je třeba vymyslet popisek... a protože popisky vymýšlím opravdu nerada, začínám od toho nejjednoduššího - z novinek vždy vkládám nejdříve šablony na Big Shot a razítka (stejně se na ně těšíte nejvíc :D), tam v popisu pouze měním velikost daného motivu, jinak se veškeré údaje kopírují... pak mi jdou hezky od ruky různé inkousty, barvičky, prášky - u těch se většinou mění jen název, kód a obrázek... a úplně nakonec si nechávám serepetičky, u kterých se mění úplně všechno a jediná stálá hodnota je 21% DPH 
  • proces je u konce, když je z krabice vylovena a do e-shopu vložena i poslední enamelová tečka...


TO SE ZATÍM ZA POSLEDNÍCH 7 LET SAMOZŘEJMĚ JEŠTĚ NIKDY NESTALO... třeba tato Wycinanka tu chudák čeká už od jara (a mám-li být upřímná, zdaleka se nejedná o nejstarší čekající hromádku). No a pak co? Pak už tu máme další zboží...

EDIT: Původní článek byl z ledna 2016, tudíž na mysli jsem měla jaro 2015... a snad vás už ani nepřekvapí, že i na podzim 2017 tu ta krabice stále je, téměř v původní podobě... áááách... Někdo na brigádu?


No a to jsme spolu ještě nebyli ve skladu a nebalili objednávky... Přijdete i příště?


16 komentářů:

  1. Krásný článek. Hned je mi líp. Inteligent zvládá chaos a den má prostě jen 24hodin....

    OdpovědětVymazat
  2. Super nakouknutí do zákulisí! Já bych se klidně na brigádu přihlásila, akorát moje "dojezdová morálka" cca jednou za 2 roky by asi moc nepomohla...:).Petra M.

    OdpovědětVymazat
  3. Úplně super článek. Hezky lehce napsaný a pro mě hrozně zajímavý. Myslím, že to musí být ráj na zemi. A trošku i peklo.. pořád vědět o restech. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Didi super článok zo zákulisia. Byť bližšie chodím na brigádu pravidelne :) Mne by to nedalo aby ostalo niečo tak dlllho nevybalené. A takáto práca je môj sen :) aj keď verím že to nie je vždy len o radosti. Teším sa na ďalšie pokračovanie snáď skôr ako za dva roky ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Také se mi ulevilo, že nejsem sama v trvalém chaosu. Měla bys psát pořád! Máš úžasný styl a smysl pro humor. Chci dalšíííí ... 😉❤

    OdpovědětVymazat
  6. Takovehke články mám moc ráda a úplně chápu to nadšení při vybalování...ale následné zanášení do eshopu musí být otrava...na brigádu bych šla hned, ale obávám se, že bych si raky tvořila kupicku pro sebe :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné počteníčko Didi, prostě i u Tebe platí: "Pořádek je pro blbce, iteligent ovládá chaos". Musí být nádhera, u Tebe pracovat. A brigádu bych u Tebe dala s nnadšením a "úplně zadarmo " !!!

    OdpovědětVymazat
  8. Děvčata, moc děkuji za komentáře. Snad vás to neodradí od nakupování u nás :-) A opravdu mě moc těší, že v tom teda nejsem sama (ale ne že bych vám to přála). Ale abyste si nemyslely... vždycky před kurzem to tu dáme do kupy, abychom měly kde robit :-) Potřebovala bych je pravidelně tak jednou za 14 dní.

    OdpovědětVymazat
  9. Didi, máš můj velký obdiv, že to všechno zvládáš. Taky v naší malé firmičce mám asi 20 funkcí, tak trochu vím o co jde. :-)
    Nezařazené věci vezmi na sraz a bude uklizeno...holky se o to postarají. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Škoda, že to mám do Znojma trošičku z ruky, ale určitě si udělám někdy výlet, abych viděla obchůdek na vlastní oči. Brigádu bych taky brala, škoda, že to nejde na dálku.Možná udělat nějakou víkendovou brigádu, vidím, že zájemců bys našla hodně.

    OdpovědětVymazat
  11. Bydlet poblíž, i já bych byla brigádnicí. Sice syslící, ale pracovitou. Škoda že to mám z ruky. A dodané zboží? Myslela jsem, že je to jen u nás - nedržící palety, zaměněné zboží či zboží nekvalitní atd. A ejhle, ono se to děje i u renomovaných firem. Tak držím palce, ať vše vydržíš. A jak psala Milena, nezařazené věci vezmi na sraz a máš vystaráno.

    OdpovědětVymazat
  12. Didi, já bych byla taky pro pravidelnou měsíční rubriku "Vítejte u Didi". Já jsem celý článek hltala včetně fotek. Pro nás na druhé straně je Tvoje práce jako sen. I když je mi jasné, že je to často pěkná fuška :-) Ale stejně, na pár dnů bych si to s Tebou ráda vyměnila :-)

    OdpovědětVymazat
  13. skvelý článok, naozaj dúfam že sa mi raz podarí prísť sa k tebe pozrieť :)

    OdpovědětVymazat
  14. Didi já tvůj lehce organizovaný chaos miluju ! Ony ty sterilní přeuklizené krámky jsou sice hezké v katalogových fotografiích, ale každý si radši nakoupí u tebe, kde je prostě tak nějak domácky útulno :-)
    A jelikož taky vím co to je vybalit, naskladnit, označit a uložit na své místo celou paletu zboží a k tomu ještě na mini nálepku sesmolit český popis na co to vlastně je a jak se to dělá - nedivím s eani trochu, že některá bedna ještě nepřišla na řadu !
    každopádně už se moooc těším na viděnou - a prosím tě - od teď už neuklízej ať můžeme taky hledat poklady ! .-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat