úterý 18. února 2014

Design vlastních kartiček v PicMonkey

Foto a text: Ilona Č.

Pro úpravu fotek  skoro výhradně používám online program PicMonkey. Kromě toho, že umí skvěle upravovat fotky, retušovat obličeje a vytvářet koláže, umí také vytvořit vlastní designovou kartičku. Dokonalé pro Project Life. Jak na to? Pokusím se vás provést vytvořením karty krok za krokem.

Nejprve si otevřete program PicMonkey. Na jeho úvodní straně najeďte šipkou na  možnost DESIGN. Otevře se vám okno s nabídkou velikosti kartičky. Já jsem pro náš účel vybrala kartičku 6 x 4 palce. Na výběr je několik vělikostí, za zmínku stojí ještě možnost vytvořit si vlastní facebookový banner :-)


Když si zvolíte velikost kartičky, otevře se vám okno s prázdnou kartou. Já jsem v tomto příkladu nechala kartu v původní orientaci, tedy vertikálně. Jako první po otevření tohoto okna se vám vlevo "rozbalí" možnost volby barvy pozadí (CANVAS COLOR). Pokud chcete mít pozadí jen barevné, zvolte barvu a potvrďte výběr. Chcete-li mít na pozadí něco jiného pak tuto možnost zavřete. 

Tvoříte-li zrovna kartu do kapsy horizontální, zvolte možnost ROTATE a překlopte si kartičku do vodorovné polohy. 


V krajním, levém sloupci v nabídce zvolte možnost TEXTURY (ikonka mřížky) a vyberte si texturu, která bude tvořit pozadí vaší kartičky. Po zvolení textury můžete ještě kliknout na ikonku Move a posunout si texturu a zvolit její část, která se vám nejvíce bude hodit. Až budete spokojení se svým výběrem, potvrďte výběr.


V editoru si můžete pro svou kartičku zvolit i rámeček. V levém sloupečku je to ikonka hned nad ikonkou mřížky. Můžete volit mezi několika typy rámečků a můžete zvolit i jeho barvu. Klikněte na ikonku FRAME COLOR, otevře se barevnice a můžete vybrat barvu rámečku.


Dále do své kartičky můžete přidat další efekty z části s názvem THEME, ikonka srdce se šípem.  Když si rozkliknete tuto možnost, můžete vybírat z témat. Já jsem vybrala téma lásky. V každém tématu jsou nekonečné možnosti jak postupovat dál. Zde jsem vybrala masku s obrázkem srdce s šípem. Klikněte na něj, a program vám jej vloží do obrázku. Dále jej můžete upravovat – zvolte velikost, pomocí tažení myší jej umístěte kam potřebujete a vyberte pro něj barvu.


Do obrázku můžete vkládat podle své fantazie cokoli se vám bude líbit a hodit. Já jsem ještě zvolila obrázek malého cupida. Zase můžete vybrat umístění, velikost i barvu. Zde uvedu ještě jednu zajímavou možnost. Pro dokonalé barevné sladění s obrázkem je možné po kliknutí a rozbalení tabulky s barvami vybrat možnost kapátka a vybrat jakoukoli barvu z obrázku. Já jsem posunula kapátko na oranžový mrak a klikem jsem tuto barvu převzala pro cupida.


Dále lze do obrázku vložit ŠTÍTEK. Opět si můžete zvolit velikost, umístění i barvu. 


A poslední částí je TEXT. Najdete jej pod ikonkou velkého a malého T. Nejprve je nutné vybrat Font, pak klepnout do obrázku, kde se otevře okno, tam text vepíšete a můžete s ním dále pracovat. Možnosti jsou v tabulce, která se otevře u textu v obrázku. Můžete zvolit velikost písma, zarovnání, barvu, nebo např. určit jak moc bude písmo průhledné. 


Hotová kartička, kterou můžete už jen zasunout do kapsy, nebo jí dále dotvořit přízdobami… zkrátka, fantazii se meze nekladou :-)

3 komentáře:

  1. Díky za návod. Určitě využiju. Vůbec tento program neznám. Jsou tam i fonty s češtinou nebo si háčky a čárky dokresluješ? Ilonak2

    OdpovědětVymazat
  2. Jj, to je jedna z věcí proč mám taky ráda PicMonkey. Už jsem si taky s kartičkami hrála, ale ještě jsem si žádnou nevytiskla. Musím napravit...

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za super návod!!!
    Určitě využiji!
    >valilu

    OdpovědětVymazat