sobota 6. července 2013

Můj Project Life - organizace

Slíbila jsem vám, že se pokusím sepsat své postřehy ohledně Project Life - co mi funguje, co mi naopak nefunguje, co používám za materiál atd. Rozhodně se vše nevejde do jednoho článku a také to v žádném případě není návod. Jen povídání o tom, jak to dělám já.

Dnes to pojmu jako návštěvu. Ukážu vám, jak to u mě vypadá a jak jsem se konečně donutila používat nasyslené zásoby. 

Na stole nechybí počítač - jsem ráda online :-) Dále nesmí chybět kafe... a zbytek už jsou drobnosti :-) Stůl je celkem velký, takže se mi na něj vejde počítač, všechny pomůcky, ozdoby a dokonce i dvě celé 12" stránky a velká pracovní podložka.

 
Ne vždy to u mě ale vypadá růžově (vlastně čistě a bíle...)! Tohle je foto před velkou uklízecí akcí. A nemyslete si - ta hromádka Simple Stories tam sice je naaranžovaná na focení (potřebovala jsem vyfotit NEJ novinky do alba), ale není to tak, že bych ji po focení uklidila. Jen jsem ji šoupla kousek bokem, protože mi neustále ťukala na klávesnici a posouvala kurzor myši :-)

 
U mě rozhodně platí to, že pokud něco nemám na očích a především po ruce, nepoužívám to. Moje první stránky podle toho vypadají. Nejsou skoro vůbec zdobené, sem tam nějaká samolepka. Schválně - koukněte. Týden první, sedmý a jedenáctý. Škoda, ty úplně poslední zatím nemám vyfocené. Ale myslím, že rozdíl je patrný už teď.

 
Proto jsem se asi před měsícem pustila do úklidu, odstranila ze stolu nános všeho možného a udělala si místo na věci, které chci na své stránky používat. Ze svých nekonečných zásob jsem vybrala pouze věci, které opravdu využiju na Project Life - nejsou tu vánoční samolepky, ani přáníčková razítka :-) Jen univerzální věci na journaling a zdobení.

 
V dřevěné krabičce mám všechny journalingové kartičky. V mé vééééééélké hromadě čtvrtek byly i ty dělené / kartičkové od Simple Stories. Které jsem samozřejmě nikdy nepoužila, protože se mi nechtělo hledat, která tak čtvtka by zrovna mohla být kartičková, která z těch kartičkových by se mohla hodit k tématu a když už jsem přece jen něco našla, nechtěla se mi čtvrtka řezat, zvlášť pokud třeba vybraná kartička byla někde uprostřed a věděla jsem, že někam budu muset uložit ten zbytek. Zbytky nemám ráda... Jenže s takovou bych je nepoužila nikdy. 

Takže došlo na "lámání chleba" aneb řezání kartiček. Všechny kartičkové čtvrtky jsem nařezala a sepnula klipsem podle kolekcí a podle velikosti. A můžu říct, že od té doby už jsem několik kartiček opravdu použila :-)

Kromě nařezaných kartiček mám v krabičce i journalingové bločky od Simple Stories. Ty taky hodně využívám, jsou opravdu univerzální.

 
V malé kovové krabičce mám uložená razítka. Z celé sbírky jsem vybrala opravdu jen pár univerzálních, o kterých si myslím, že bych je mohla využít - rámečky, pár malých kytek, písmenka a různé malé akcenty.

Nepostradatelný je pro mě také kalendář, který jsem si stáhla z internetu a vytiskla. Jsou tam přehledně očíslované týdny, takže se skvěle a rychle orientuji, když potřebuji najít nějaké datum a zjistit, co to bylo za den. A je dokonce i na rok 2014 :-)


Dřevěná Keta razítka mám uložená zvlášť v šuplíku. Bez těch už taky skoro nedám ránu.


No a tento boxík je můj nejoblíbenější. Tady je "všechno ostatní". Samolepky, svorky, enamelové tečky, štítky, visačky (našla jsem tu jednu zapomenutou krabici, ve středu si rozhodně nalaďte e-shop!), papírové kapsičky, kartonové ozdůbky, prostě blbinky. 

Už nemusím prohrabávat několik krabic s ozdobami, ty NEJ jsou tady a vím, že jinde lepší nenajdu. Není to super, mít toho na výběr tak akorát? Já se nikdy nemohla rozhodnout, co vlastně chci použít. A když už jsem něco vybrala, bylo mi to naopak líto použít. Změnila jsem ale postoj - těším se, že čím víc toho spotřebuji, tím víc můžu nakupovat nové věci :-) Tato myšlenka se mi moc líbí. Jen mě teď nepadla ještě další myšlenka... čtvrtky jsme vždycky kupovaly po dvou, abychom jednu mohly použít a druhou mít na okrasu :-) A právě si teď říkám, abych nedopadla tak, že si i balení svorek budu kupovat po dvou. Na těch od Simple Stories jsem závislá a co když už nebudóóóu???

Opravdu ale musím říct, že od té doby, co jsem si tuto krabici dala na stůl a vybrala jen ty věci, které se mi líbí (co budu dělat s tím zbytkem fakt nevím...), OPRAVDU ty ozdůbky používám a snažím se jim najít vhodné místo na kartičce. Vždy najdu něco, co se mi zrovna hodí.

 
No a toto je moje nová posedlost - washi pásky. Miluju je a pořídila jsem si na ně krásný stojánek. Jen asi brzo budu potřebovat další (edit - už potřebuji, fotka je asi týden stará, teď už je stojánek plný...). Hned po libereckém srazu budu naskladňovat velkou várku nových vzorů, tak se máte na co těšit (holky na srazu dokonce přednostně!).

Ještě koukám, že na fotce vpravo dole vykukují Timova písmenka... Pokud je ještě nemáte, rychle to napravte (dejte si je hlídat v e-shopu, budou během týdne opět skladem). V sadě je přesně 900 písmenek a číslic, zastoupení jednotlivých písmen je opravdu dobré. Už jsem udělala celkem dost nápisů a teprve jedno písmenko jsem zatím potřebovala z druhého archu (archů je v bločku 10) - N. Dnes jsem se ale dívala, že je jich tam dost, jen ta moje slova byla nějaká "N-ková".

Timova písmenka a washi pásky se mi líbí především proto, že to do konce života nemůžu vyscrapovat :-) Teda aspoň ty pásky určitě ne!

 
Toto je jedna z věcí, díky nimž můžu říct, že mám "čistý stůl" - doslova. Sn@p! Pouch od Simple Stories - plastová kapsa se zipem. Začla jsem s jednou, do které dávám věci, které jsou určené do alba - aktuální vytištěné fotky, kartičky, visačky, lístky z nákupu, prostě všechno možné. 

Pak jsem ale zjistila, že bych užila ještě druhou kapsu na zbytečky - opravdu drobné proužky papíru na vlaječky, malinké samolepky, obrázky, které někde vystřihnu, kousky bílé nebo linkované čtvrtky, výseky, které mi zbyly apod. Prostě jsem chtěla odlišit věci NA scrapování od těch KE scrapování. Funguje mi to. A hlavně už se mi po stole neválí bordýlek :-)

 
Co tu ještě chybí jsou písmenkové a obrázkové samolepky. Jsou to archy 12x12 a nemám je nijak zvlášť uložené. Normálně jsou ve stojánku se čtvrtkami. Protože ten už ale praská ve švech, špatně se mi ten štos ukládá zpět, takže to vždycky položím tam, kde je zrovna (relativně) místo. Stejně je beru do ruky skoro pořád, takže potřebuji, aby byly opravdu dobře dostupné.

No a abych vás neochudila ani o odvrácenou stranu "stolu", nabízím pohled do pracovny alias Pretty Papers miniskládku. Že taky netušíte, kde vlastně všechno to zboží je??? Já teda vůbec... ale Petr by vám řekl, že je ÚPLNĚ VŠUDE... (a vlastně by nebyl daleko od pravdy - nezdá se to, ale jsem opravdu roztahovačná).


Zapomněla jsem na něco? Zajímá vás něco, o čem jsem se nezmínila? Ráda vaše dotazy zodpovím.

Mějte se hezky, užívejte prázdniny a sluníčko, FOŤTE A ZAPISUJTE! Bude se vám to hodit!!!

18 komentářů:

  1. Hustýýýýýýý a díky za možnost nakouknout k tobě do pracovny.... už jsem si vybrala, co NUTNĚ budu potřebovat :-)Já si ještě počkám na to porovnání různých kapes atd. a pak se možná rozhoupu taky začít.....

    OdpovědětVymazat
  2. Ajaj, tak tento článek mě dostal.!!Poctivě sleduji Tvůj projekt, ale schválně nevěnuji pozornost postupům, potřebnému materiálu, i když se mi to moc líbí. Já se znám, všechno chci, ale nejsem si jista, že bych to dotáhla až do konce, takže se do toho ani nepouštím. Ty sis dala skvělý bič na sebe :-), stovky sledujících ženských!!!

    Vidím, že se Ti pracovna opravdu zaplňuje,já to můžu posoudit, protože jsem mělo to štěstí, že jsem vše viděla na vlastní oči hned na začátku. Doporučuji všem "okusit" tento zážitek :-).

    A ještě jeden dotaz na závěr - jak se dají získat Ketina dřevěná razítka?
    Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radano, přesně tak - nepřiznala bych, že další týden už nemám... je to opravdu super motivace. A s každou další hotovou stránkou mám větší a větší radost, stupňuje se to úměrně podle tloušťky alba.

      Na dřevěná razítka se mě už ptalo několik z vás, takže umožním předobjednávky. Vychází přibližně o 30% dráž.

      No a pracovnu už bys asi opravdu nepoznala... Ehm... možná by ses tam už ani nevešla. Když za mnou přijde Ema, tak jak je taková živá, pořád někde do něčeho naráží :-) I moje prsty na nohách by mohly vyprávět. Hlavně když si jeden ukopnu 3x za sebou...

      Vymazat
  3. Didi, krása. Úplně tu nad článkem slintám a je mi zase smutno, že toho mám tak málo :D. Ráda okukuji něčí pracovnu, ale u Tebe to bylo ještě originálnější díky PP miniskládce :). Zasnila jsem se nad ní na dlouho :)

    A jsem také pro Ketina razítka na dřevě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Didi super, díky za nakouknutí :-))

    Vypadá to, že ač jsem washi pásky dloouho nepotřebovala, tak stojánek už asi taky objednám :-))

    Mám to přesně jako ty, co nevidím, jako by nebylo, takže všude se válí všechno :-)) Tak ráda bych měla pořád uklizeno, ale pořád něco hledám :-)))

    A ketina razítka na dřevě ??!! No je to nádhera, ale to bych potřebovala místnost navíc !!! :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Didi, krásný článek a díky za možnost nakouknout pod pokličku i do pracovny :-) Tvůj project taktéž sleduji a inspirovala jsi mě... Pár týdnů už také mám a moc mě to baví. K té pasáži o tom, mít papíry dvakrát, protože co když nebudou - tenhle problém jsem měla taky. Ale pak jsem si řekla, vždyť to vytvářím pro sebe, zůstane mi to, tak proč bych to nepoužila. Budu to mít na očích, bude mi to dělat radost....
    A Ketina razítka na dřevě se mi taky moc líbí, myslím, že nějaká budu nuuuuutně potřebovat :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Didi, taky díky za možnost nakouknou do tvého království. Jsem ráda za tento článek i za ty, které budou následovat. Na PL se chystám už dlouho, ale nějak se neumím rozhoupat. S tvou inspirací to půjde rozhodně lépe.

    OdpovědětVymazat
  7. Didi, super článek! Jsi úžasná. Je to jako pohled do zákulisí při natáčení úžasného seriálu, na který se každý den těšíme. A kdo není zvědavý, že? Máš to super a doufám, že budu mít někdy tu čest prohlédnout si Tvůj PL naživo. Tomda

    OdpovědětVymazat
  8. I já se musím přidat do řady obdivovatelů a taky děkuji za možnost nahlédnout! Taky mám problém používat to, co zrovna nemám po ruce, ale naštěstí nejsem až takový sysel, i po nějakých dvou letech scrapování se s materiálem vejdu do dvou ikeáckých beden a v nich se nic jen tak neztratí :-D. No a když mám ozdobu, pro kterou mám konkrétní využití, šoupnu si jí rovnou k fotkám, ke kterým jí chci použít, abych na ní pak při lepení nezapomněla. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji za pozitivní a čtivý článek a nakouknutí pod Tvé šikovné ruce:) Článek jsem zhltla raz dva... Uspořádání je fajn..já to pořád na svém stole měním...a je fakt dát jen to, co člověk používá nejčastěji a pak ostatní náčiní "vzdalovat" :)
    Mám dovču a každý den fotím něco..nejdřív vyzkouším nějaký deníček a potom se uvidí.... :)
    Pěkný den s úsměvem :)

    OdpovědětVymazat
  10. Didi také Vám chci moc poděkovat za báječné náhlédnutí a výpomoc při tvoření, strašně mě Project Life zaujal, hlavně jsem si říkala, že by to mohlo být mé vyřešení situace, kdy skoro denně mám nějakou fotku synka a chtěla bych tvořit, a na 12 stránky to jde docela těžce, a tak se mi fotečky štosují a štosují, ale tímhle způsobem by to bylo možné zvládnout a tak jsem se rozhodla se do toho pustit :) sice začnu v polovině roku, ale to až takový problém asi nebude, co myslíte? Ale docdela mám obavy, že to na tak malá místečka nezvládnu uspořádat :) ale pokusím se s tím poprat :)
    Chtěla jsem se ještě zeptat, kde se dají sehnat ty krásná dřevěná razítka od Kety? vždy je seženu pouze s kling pěnou :(
    moc moc děkuji Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuji za komentář. Opravdu mě moc těší veškerý ohlas na Project Life a budu se těšit, že zapálených dušiček bude čím dál víc.

      Myslím, že mezi Project Life a klasickým scrapbookem je rozdíl v tom, kolik vzpomínek je člověk schopen zachytit na jedné stránce/dvoustránce. Já se v PL moc ráda podívám, jak třeba vypadala naše zahrada v zimě, jak vypadá teď v létě, jakou jsme uvařila skvělou večeři, nebo jak Ema jedla poprvé sushi... ale že bych tyto momenty měla potřebu scrapovat na 12" stránky, to prostě ne. Nechci si pamatovat jen ty velké věci, já si chci občas připomenout i drobnosti, opravdu každodenní život. Ono to sice teď ještě takový význam nemá, ale věřím, že za pár let bude sranda si takové album prohlížet. Takže pokud opravdu fotíte hodně, ale nejste zase třeba takový fotograf, že byste měla všechny fotky hodné velké 12" stránky, je prostě PL ideální. Ono scrapnout celý týden vzpomínek, nebo jednu fotku na velkou stránku zabere přibližně stejně času... a já dávám přednost té první variantě. To ovšem neznamená, že na scrap je třeba zanevřít. Do alba se dají vložit i klasické kapsy a pokud někdy budu mít fotku, kterou prostě budu chtít "scrapnout" na velký formát, půjdu do toho a už teď se těším. Do té doby ale rozhodně budu ráda za to, že jsem objevila Project Life.

      Začít od půlky roku rozhodně nevidím jako problém, ideální je třeba začátek prázdnin, nebo začátek školního roku. Aspoň nebudete mít album tak macaté. Jsem někde na konci dubna a už teď se to krásně naplnilo. Pokud občas přidám nějou stránku navíc, pár Emičáckých výkresů, sem tam nějakou výraznější vyšší ozdobu, tak si umím představit, že se do alba vejde jen půl roku. Půlrok je tedy taky ideální ke startu :-) Stejně jako každýkoli jiný měsíc - třeba na narozeniny, nebo výročí... cokoli.

      Už jsem psala výše, KETA razítka ve dřevě naskladňovat do eshopu nebudu, ale umožním předobjednávku v nejbližších dnech.

      Přeji spoustu radosti při tvoření!

      Vymazat
    2. Didi úplně jste my nalila Project Life do žil :) přesně tak jak píšete, mám spousty fotek a zážitků, a chtěla bych aby měli své výjímečné místo, ale kolikrát nemám nápad ani chuť zrovna tu konkrétní fotku scrapovat na 12", takže si myslím, že to bude opravdu vyřešení mé situace :) a do chvíle než jsem uviděla u tebe PL jsem o něm neměla ponětí a lámala si hlavu jak to jen vyřešit :/ :) A práv začnu synovými 1. narozeninami, a přesně jak říkáš, je skvělé, že stránky jdou kombinovat a můžu tam klidně vložit 12" když se mi něco bude hooodně líbit :) Jen jsem se chtěla zeptat, je lepší mít na PL post bound alba? Mám vyhlídlé kroužkové, tak jestli se raději nepoohlédnout po jiném :) A na dřevěné Ketule se moc budu těšit :)
      Přeji hezkou dovolenou se spousty zážitků do PL :)
      Stáňa

      Vymazat
  11. Dřevěná KETA razítka???? Já mám všechna gumová... :o((((((

    OdpovědětVymazat
  12. Není nad to mít systém :-) Mám teď konečně větší stůl, tak to taky začnu valit na stránky :-)) To album je chudinka nevyužité!!! Super, se mi líbí, jak ses pro to nadchla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Project Life ve Tvém podání se móóóc těším!!! Ještě že sis ten stůl koupila!

      Vymazat
  13. To je paráda mít takovou pracovnu :) Místo,přehled...Už vím o co napíšu ježíškovi.
    Hmmm, teď jsem dočetla dlouhý kometář u Stáni.
    Project Life mi přijde náročný,podchytit ty události v celku. Foto + doplňující informace...asi proto, že píšu i kroniku obce a vím co to obnáší.
    Asi právě kvůli zkušenostem s kronikou se nemůžu rozhoupat :)
    Co je nutné si pořídit?
    Mohla by jsi/jste (nevím zda si můžu drze dovolit tykat) Didi udělat nějaký mini návod? Jaké kapsy, album/desky...co ti vyhovuje s čím máš zkušenost.

    > valilu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko (také se dovolím tykání :D), jestli v mé pracovně něco není, tak místo a přehled :-)

      Co se týká náročnosti PL, tak samozřejmě to vyžaduje trochu disciplíny, ale je to potřeba, pokud to má k něčemu být. Pokud chce někdo album, musí ho plnit, jinak to nejde :-) Pokud si chce někdo sem tam vytvořit stránku, tak ten si zřejmě tento způsob "scrapování" nevybere.

      Taky záleží na tom, zda si člověk vybere ten nejjednodušší způsob - tedy do velkých kapes velké fotky a do malých kapes trocha textu, nebo zda se kreativně vyžije a kartičky trochu ozdobí. Zabere to čas. Ale posledních pár stránek jsem dělala velice jednoduše a přesto si myslím, že vypadají k světu. Jak jsem psala, je pro mě úspěch mít vyvolané fotky a mít je v albu... Už všechno neřeším, tak jako prvních pár týdnů :-)

      Doufám, že v Liberci budu mít taky trochu času na sepsání dalších článků ohledně PL, takže snad zodpovím další případné dotazy.

      Vymazat