středa 10. července 2013

Písmenková razítka

Foto a text: Katuan

Určitě to každá známe. Chceme nějaké originální a neotřelé pozadí, které nemá žádná jiná v okolí :-) A ono není těžké si to své pozadí vyrobit. Budete potřebovat vysokou vyřezávací šablonu Bigz a moosgummi.


Pomocí šablony a Big Shotu si nařežeme vzory, v mém případě jsou to písmenka. Raději více, než méně, ale dořezat můžete kdykoliv.


A teď přichází otázka, na co to nalepit. Můžete použít nějaké dřevo, nebo staré akrylové podložky z BS, které už nepoužíváte. Já si nechala speciálně nařezat levnější variantu podložek do BS, ale pán mi je nařezal o 1cm větší, takže se mi tam nevlezou. Dnes tedy našly své využití.


Písmenka si na desku můžeme nalepit jakýmkoli lepidlem. Já jsem použila malé rolátko a písmenka nalepila jen po vrchním a spodním okraji.


Pokud už máte své vlastní pozadí, ukáži vám, jak se s ním dá kouzlit. Doporučuji si pozadí pomocí lepicí pásky přilepit na pracovní podložku, aby během práce nikam neklouzalo.


A začneme tou nejjednodušší metodou. Naťupeme barvičku na pozaďák a papír obtiskneme.


Nemusíte barvu ihned smývat, pokud používáte barvy na bázi vody, můžete ji oživit vodou a znovu obtisknout. A pak zase a zase :-)


Zde na ukázce vidíte čtyři karty. Vlevo byl první otisk, pak se barva oživila vodou, pak druhý obtisk a tak dále až k poslednímu, který je nejsvětlejší.


Velmi krásně zde můžete použít i různé spreje. Já použila Dyllusions, část razítka jsem nastříkala fialovou barvou a část modrou.


Na ukázce vpravo můžete vidět první velmi sytý otisk. Vlevo je pak barva na razítku oživena vodou a znovu obtištěna. Sami můžete porovnat, že rozdíl sytosti barvy je minimální, na rozdíl od první ukázky.


Pamatujete si ještě na návod "Rychlé přání pro muže", jak jsme si tam vyráběli razítko se strukturou dřeva? Stejnou možnost máme i zde. Použila jsem hnědou Versafine barvu a natiskla ji na písmenka.


Pak jsem na písmenka obtiskla gumové razítko se strukturou dřeva. A poté obtiskla na papír.


Na ukázce můžete porovnat první a druhý otisk. Barvu jsem ale vodou neoživovala. Také se můžete podívat, jak je velmi důležité umýt pozadí před další technikou :-)


Samozřejmě lze na vlastní pozadí použít i metodu horkého embossování. Stačí na písmenka nanést embossovací médium, obtisknout papír a zatavit horkovzdušnou pistolí.


Na ukázce níže můžete vidět dvě karty.  Zelená napravo je embossovaná na šířku a bílá na druhé straně je embosovaná na výšku.


A toto je moje nejoblíbenější metoda. Potřebujeme k ní pomaluschnoucí barvičky a embossovací kapsu. Barvičky naťupeme na razítko.


Vezmeme si embossovací kapsu, rozložíme ji a jednu stranu obtiskneme na písmenka. Nezapomeneme pořádně přitlačit.


Barva se nám dostane jen do vystouplých částí, do těch co jsou níže, tak ne.


Teď už jen do kapsy dáme papír, zavřeme ji, složíme správný sendvič na Big Shot a embossujeme.

Na obrázku můžete vidět dvě čtvrtky. Na červenou jsem použila barvu Distress Ink a na žlutou barvu Brilliance. Můžete sami porovnat, že Distress barvy jsou zde méně syté a plné.


Pokud se Vám otisk razítka zdá málo veselý a nudný, není nic jednoduššího, než jej oživit třeba tím, že písmenka obtáhnete. Můžete je dále stínovat nebo použít oblíbenou metodu doodling.


Pokud jsme si všimli, tak všechny ukázky, kromě poslední mají písmenka zrcadlově obrácené. Pokud tedy budete více využívat první čtyři metody, nezapomeňte písmenka zrcadlově obrátit a také tak nalepit, na čtvrtce budou správně.

Pokud chcete používat všech pět metod a chcete mít písmenka správně, udělejte si pozaďáky dva :-)

2 komentáře: