pátek 29. ledna 2016

PROJECT LIFE S MARKÉTOU... PL KAPSY

Zdravím po 14ti dnech a jsem tu s dalším článkem pro Project Life chtivé  :-) Nebudu zastírat, že mám sice krásnou titulku  :-))) ale o moc dál jsem se zatím nedostala. Hřeším na to, že můj nový styl SMS PL se dohání skoro sám! Ale k věci. Jelikož stále přibývá nových PL nadšenců, není od věci zabrousit občas do teorie. Dnes bych chtěla probrat design projektových kapes.


Jak všichni jistě víme, matkou PL je Becky Higgins. A právě ona vymyslela základní dělení kapesNaprosto nejoblíbenější a nejvhodnější pro všechny začátečníky je design A.

Většinou bývá v levém horním rohu označení týdne a v pravém výrazná fotografie nebo text.



Ti co neradi plánují a jsou konzervativní, většinou u tohoto formátu zůstávají.

Dalšími jsou kapsy s označením G, H, I, J. Jsou to takzvané doplňkové kapsy. Když lepíte nějaký týden, třeba z dovolené a fotek je více než na jednu dvoustranu, ale méně než na dvě, jsou tyto kapsy ideálním řešením.








A pokračujeme dále - následují kapsy K, M, N, O - proč je L až v následující řadě netuším, zřejmě se Becky abecedu učila jinak :-)

Hodně kapsiček je zde čtvercových. Musím říct, že mezi mé oblíbené zrovna nepatří, ale zas zpracovat je, je pak o to větší výzva :-)





Další sada - L, P, Q, R  je směs kapes čtvercových a kapes obdélníkových na výšku. Ty jsou výborné pro fotky z mobilních telefonů, kde většinu fotíme právě na stojato. Aspoň já to tak mám a málo kdy si vzpomenu, pokud to přímo nevybízí k širokému záběru, že  bych také měla telefon otočit a fotit na šířku. Pokud vím, v tomto je dokonalá naše Didi, která fotí v obou variantách téměř každý záběr :-)





Následují designy S, T, U a V. Jsou variacemi malých kapes 3x4 palce.


Tuto variantu nemám nafocenou, tak jsem si vypůjčila obrázek z Pinterestu.


No a poslední v řadě kapes od BH jsou designy V, X, Y, Z.





Samozřejmě kapsy nevyrábí a nenavrhuje jen Becky ale také naše oblíbené Simple Stories. Jejich základní sada vypadá takto.



Tyhle dvě varianty mám asi nejraději :-)




A velmi zajímavé kapsy vyrábí také firma WeR.


A jejich jednu speciální jsem použila na letošní titulku :-)


Určitě je více firem, které kapsy vyrábí, ale tyhle jsou u nás asi nejrozšířenější a nejdostupnější.

Jak jsem zmínila v úvodu článku, někdo nerad plánuje a má celé album v jednom designu. Mně se líbí, když je album pestré a proto se snažím designy kapes občas prostřídat. Jsem plánovač a stále si rozvržení kreslím. Pokud byste to někdo myslel  s plánováním a rozkresy opravdu vážně, je spousta stránek s možností vytištění plannerů. Já osobně kreslím obyčejnou tužkou do bloku. 

Někdo také prokládá album velkými 30" stránkami. A to buď ve formě velkoformátové fotografie nebo klasické scrapbookové zdobené stránky - oživení a parádu přinese obojí. 

Snad jsem na nic nezapomněla a v příštím teoretickém okénku si probereme i jiné velikosti alb s kapsami a možnosti jak si v albu pořídit místo navíc pomocí kapes nalepovacích. 

Tak nalepenou a těším se příště!

5 komentářů:

  1. Markét, super článek, vůbec jsem netušila, že je tolik kapes, mám převážně A, ale libí se mi design z poslední řady ty dva na levo, ty jsem nikde neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti díky .-) A to jsme se už nerozepisovala, že není třeba se toho rozvržení držet a dají se ještě opticky půlit nebo čtvrtit :-)

      Vymazat
  2. Tak moje album má, holky, taky ještě slušný rezervy :) Nejvíc u mě teď frčí ten druhý design nahoře od WR, je totiž na plnění ještě rychlejší jak "áčko" :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Markét skvělé. Opakování matka moudrosti a kapsy pod názvy téměř koncovych písmen abecedy se hodi i mne :-) Děkuji

    OdpovědětVymazat