úterý 19. července 2016

INSPIRACE... Kondolence

Nic naplat, není to veselé téma, ale i to patří k životu. V poslední době jsem měla několik objednávek s touto tématikou, a tak mě napadlo napsat i článek. Jistě uvidíte, že kondolence nedělám klasické, ale snažím se, aby přání nebylo vyloženě depresivní.Vytvořit kondolenci není jednoduché a mám pocit, že někdy mají autorky těchto přání tendenci sklouznout ke kýči. Pojďte se podívat, jak jsem na to šla já.



Pomůcky:
bílý papír
černý papír
Copic Markers
černé gelové pero
razítko

Nejprve jsem si na bílý papír natiskla pomocí šedého DYE inkoustu zvolený motiv. 


Potom jsem si vybrala tři odstíny šedých Copic Markers a celý motiv jsem nejprve vybarvila nejsvětlejším odstínem.


Potom jsem si vzala nejtmavší odstín a použila ho tam, kde jsem chtěla mít stín nebo výraznější stínování. Středním odstínem šedé jsem zjemnila přechody mezi nejsvětlejší a nejtmavší barvou. Na závěr jsem celý motiv ještě jednou vybarvila nejsvětlejším odstínem šedé. Všechny šedé Copics se tak krásně sjednotily.



Protože jsem chtěla zachovat výrazné obrysy vybraného motivu, vzala jsem Copic Multiliner a obtáhla kontury. Zároveň jsem s ním zvýraznila některá stínování.


Nyní už jsem květy pouze jemně dozdobila pomocí Wink of Stella a černého gelového pera. Nechtěla jsem, aby pozadí zůstalo bílé, a proto jsem vybrala jemný odstín Copic (světle modrý a světle zelený), pomocí kterého jsem pozadí dobarvila. Nepoužívala jsem žádnou speciální techniku. Pouze jsem fixou postupovala směrem od květu ven.


Když byla zelená barva nanesena, zjemnila jsem přechody na bílou čtvrtku pomocí Copic Blenderu. A potom jsem si smíchala černou fixu ZIG s trochou vody a pomocí štětce na podklad nastříkala kapičky barvy.


Čtvrtku jsem ostřihla do požadované velikosti a levý roh podlepila černým papírem. Na proužek černého papíru jsem pomocí bílého inkoustu natiskla text a následně jsem ho pěnovou páskou přilepila na přání. Teď už zbývalo jen celý panel nalepit na přáníčkový základ.


Mám pro Vás také variantu ve světle modré barvě...


Snad jsem Vám přinesla inspiraci i v tomto neveselém tématu.

Krásný den!

8 komentářů:

  1. Krásná ukázka toho, že i smutné věci jdou udělat s vkusem ...

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně jak to napsala děvčata: elegantní a vkusné. Palec nahoru.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Terezko, obdivuju, jak perfektně a elegantně jsi si poradila s tak specifickým přáním, jako jsou kondolence!
    To jsou jediná přání, která jsem za posledních pár let zašla koupit do klasického papírnictví, protože jsem nikdy nebyla schopná je vlastnoručně vyrobit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jíťo. I pro mě je to vždy výzva. Jediné čeho se vždy držím je, aby kromě klasických barev černá, šedá a bílá,aby na kondolenci byla i jiná barva, která to trochu zjemní.

      Vymazat