středa 5. června 2013

Technika Faux Chalkboard

Tato technika je zadáním naší červnové challenge. Je jednoduchá, zábavná a nepotřebujete žádné extra pomůcky. Vystačíte si opravdu s minimem materiálu.


K výrobě tohoto přání jsem použila:  základ přání velikosti A6, černou čtvrtku velikosti 14,3 x 10 cm, embossovací inkoust Versamark, bílý embossovací prášek, bílou pastelku a bílé gelové pero, razítka (to české od Kety najdete zde) a oboustrannou lepicí pásku.


Černou čtvrtku jsem přetřela antistatickým sáčkem, který zabraňuje ulpívání embossovacího prášku mimo otisk razítka. Poté jsem Versamarkem natiskla oba motivy, nanesla embossovací prášek a zatavila jej pomocí horkovzdušné pistole.

Když jsem ale řekla, že si vystačíte opravdu s minimem pomůcek, myslela jsem to vážně :-) Tento krok totiž můžete přeskočit, resp. nahradit embossování bílým gelovým perem - tedy v případě, že umíte malovat :-) Výsledek je k nerozeznání, dokonce bych řekla že iluze kříd je ještě dokonalejší.

Embossované motivy můžete vybarvit pastelkami. Protože  na tmavém podkladu barvy téměř nejdou vidět, je vhodné prvně nanést bílou pastelku a teprve potom další barvu.


Jakmile bylo embossování hotové, přišla ke slovu houbička a bílý inkoust. Použila jsem StazOn, protože ho mám téměř vyschlý, jinak by se špatně roztíral. Použít můžete jak křídový, tak pigmentový inkoust. Počítejte s tím, že ten pigmentový bude déle schnout, ale při tak tenké vrstvě to téměř nepoznáte.

Houbičkou jsem přetřela téměř celý povrch, snažila jsem se vytvořit dojem ne zrovna dokonale umyté tabule... (fuj, pamatujete si ten pocit? mokrá houba, bílý povlak na tabuli i na rukách, ty navíc dokonale vyschlé... a když k tomu přidám ještě pověstné škrábání nehtem.... uááá, rychle ze školy pryč... tady vám ale nic takového nehrozí!)


K dotvoření jsem použila bílé gelové pero... tady jsem byla na pozoru, bylo to hop nebo trop. Zatím se mi totiž výsledek moc líbil, ale věděla jsem, že gelovka v MÉ ruce je jako zkázonosná zbraň. 

První přišlo na řadu srdce... trochu křivé, takže jsem musela odvést pozornost. Když jsem udělala smajlíka, málem mě "vomejvali" - oči byly malé, pusa velká a nos to moc nevylepšil. Řekla jsem si tedy, že jediná věc, kterou bych nemusela zkazit, je šipka. Ta to naštěstí zachránila :-) Ve trojici ty divné malůvky vypadaly podstatně lépe než samostatně, poutají na sebe pozornost jako celek a vypadají přesně jak jsem chtěla - jako čmárání na tabuli.


Efekt křídy je umocněn použitím bílé pastelky jako stínu okolo veškerých embossovaných a kreslených motivů.


Na ozdobu jsem použila ještě růžovou papírovou rozetu, která smutné černé přáníčko rázem rozveselila. A pokud by vás zajímal nápis USMÍVAT SE!, jedná se o tisk z PC, použitý font se jmenuje Ninifont. Stáhnout si jej můžete zde, dokonce s českou diakritikou!


A tady už je hotové přání v plné parádě. Vím, není takové jako ty na Pinterest nástěnce, ale je moje a mně se líbí. Přiznávám, že nerada zkouším nové věci, takže to byla výzva i pro mě. 

3 komentáře:

  1. Didi super, hezký nápad a náhodou se ti to povedlo.
    Budu se muset vrhnout na nějakou školní stránku :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Na ty zašmudlané tabule si moc dobře vzpomínám, i když je to už hoooooodně dávno, co jsem chodila do školy.
    Líbí se mi, jak jsi rozveselila přáníčko rozetou. Díky za nápad, určitě to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak musím napsat, že ses mi trefila do noty, potřebuju vyrobit přání pro jednu paní učitelku a tohle je super nápad! Takže jsem večer zasedla a mám hotovo! Hrozně mě to bavilo, takže to nebylo určitě poslední přání touto technikou :-) Tomda

    OdpovědětVymazat