pondělí 29. října 2018

DIY TUTORIÁL... JAK NA AKVARELOVÉ KYTIČKY

Nedávno jsem si u Didi pořídila úžasné akvarelové barvy Mungyo. Původně jsem sice toužila po "značkových" Prima Marketing, ale když jsem zjistila, o kolik v poslední době podražily, ráda jsem si nechala poradit - ušetřila jsem a spokojenost je veliká. Za stejnou cenu mám dvakrát tak velkou barevnou paletu.


A protože kreslení kytiček je velká zábava a není to tak složité jak to vypadá, tady je pár nápadů jak na to. Jako první si vždycky vyberu barevnou paletku. Na zkušební papír si udělám i barevné enamelové tečky.


Pak už začnu malovat květiny. První je růže. Vodním štětcem nakreslím několik čar, které stylizují okvětní lístky - tak jako u růže. Nejsou nad sebou ale další okvětní plátek začíná v polovině toho předešlého.


Další kytička je jednoduchá, jsou to jen čáry, které se od horního konce k dolnímu zužují. Uprostřed je kontrastní střed.


Pro kreslení větvičky je třeba hodně tenounký štětec. Tím se udělají čárky jako u větvičky a na konci každé z nich se namaluje tečka. Malinká modrá kytička je jen shluk modrých teček a uprostřed žlutý střed.


Dvoubarevná kytička má úplně nejobyčejnější a nejjednodušší tvar. Efektu akvarelového rozpití barev dosáhnete tak, že nejprve si kytičku namalujete jen čistou vodou a poté do ní zapustíte dvě barvy. Po zaschnutí domalujete střed.



Tím samým způsobem, tedy předkreslení čistou vodou a zapuštění barev, vznikne i modrý zvonek.


Před začátkem je dobré si rozmyslet, kde která kytička bude, aby výsledek působil úhledně.  Je možné si i tužkou slabě předkreslit kolečko, na které potom budete květy malovat. Hotový akvarelový obrázek lze použít třeba na přáníčko, nebo na jakýkoli další projekt. Tento věneček bude zdobit jedno letní minialbum :-)


Na své přáníčko jsem použila hnědý základ přání a dozdobila jen pár flitry a nápisem děkuji vyříznutým ze zlaté čtvrtky. Šablonku Děkuji najdete na eshopu. A také nezapoměňte, že k akvarelovým barvám potřebujete i akvarelové papíry. jen tak bude výsledek dokonalý.


Zaujal vás akvarel a dáte mu také šanci? Pochlubte se svými projekty v naší pinterestové galerii :-)

Díky za sledování.

3 komentáře:

  1. Ilonko, tak, jak to píšeš to vypadá naprosto jednoduše ... no, asi vyzkouším. Ale tvého mistrovstí nedosáhnu zcela jistě ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné a vypadá to jednoduché, ale ale co? Určitě vyzkouším, vodní štětec mě trošku poslouchá😀👍

    OdpovědětVymazat