středa 16. ledna 2019

INSPIRACE... VELKÉ FOTKY A LÉTAJÍCÍ OZDOBY

Velkých fotek mám v albech poměrně dost. Když se nějaká povede, moc ráda ji nechám zvětšit až na maximální velikost - A4.  Už jste jich pár viděli, ale tentokrát jsem to chtěla zkusit jinak. Obrovskou inspirací je pro mě způsob jak velké fotky řeší Ulrike Dold. Na jejím blogu Think Pink and Mint najdete spoustu layoutů, kde fotka zabírá většinu plochy. Ulli ji dokáže dozdobit s takovou lehkostí a nápaditostí, že jsem to prostě musela zkusit. 

Byla to opravdu trochu jiná práce než “klasická” kompozice se shluky ozdob, kde si dáváme pozor, aby to bylo vyvážené a všechno mělo své místo a dávalo to smysl. :) Ozdoby na stránkách Ulrike létají všude možně v prostoru - tam dá písmenko, tu flitr nebo střapeček. Někde celou fotku zasype nápisy různých fontů a velikostí. I přes to, že to popisuji jako zmatek, má i pro tento zmatek velký cit a její layouty a minialba mají vždy hrozně sympatický výsledek.

Můj výsledek posuďte sami :) Scrapovala jsem dvě fotky z Šárčiny už předloňské víkendové lyžovačky v Alpách.


Náš oblíbený Tauplitz Alm má ve svém jméně dvě slova, což jsem využila. Jméno místa jsem se rozhodla ručně vyšít a na každou stránku dát slovo jedno. Měl to být jednotící prvek a obětovala jsem tomu nehet na palci i s lůžkem :) Protlačit jehlu 250g čtvrtkou a ještě fotkou a to každou dírku 2x......to nemohlo dobře dopadnout. Musím někde najít tu krásnou starou pomůcku - náprstek se to jmenuje myslím.

Vyšívala jsem nití ve třech barvách, které jsem ladila k barevné fotce. Návštěvu galanterie s fotkou v ruce už jsem párkrát uskutečnila. Přípravu nepodceňuji a paní prodavačka už na mě ani moc nezírá.


Flitry navázané na niti je jeden z prvků, který jsem si od Ulli vypůjčila. Vlastně celý tento “závěs”. Dlouho jsem vymýšlela na co to pověsím a vítězně z toho vyšla puffy samolepka od Pink Fresh Studio z kolekce Escape the Ordinary. Stejně tak i lístečky a hvězdičky.


Zlatá hvězdička je sponka od Crate Paper a je to myslím druhá sponka v životě, co jsem použila. Musím se polepšit, zásoby mám :) Čísla jsou datum - 1.4. a písmenka Š a N jsou jako Šárka a Noemi. Takže smysl to dává.

A flitry? Prožívají u mě velký comeback a nejraději bych si je sypala i na chleba! To už ale myslím někde někdo řekl...:)


Kdybych měla být opravdu “pünktlich”, tak vám prozradím, že fotky mám seřazené blbě. Prostě ve špatném pořadí. Pokud tedy album prohlížíme zleva doprava. Nejdřív by měla být ta barevná, kde jsou holky na tratích na náhorní plošině a pak ta druhá, černobílá, kde už míří na parkoviště a mají mokré zadky na oteplovákách. Uvědomila jsem si to ale až teď, když o tom píšu. Takže na to s... bílej tesák :)


Slovo Alm je vyšité trochu jiným způsobem než Tauplitz, každé písmeno má pouze jednu barvu bavlnky. Je to trochu divné, uznávám, ale párat už to nebudu! :) Myslím, že mi to tak zrovna vyšlo na délku bavlnky a už se mi nechtělo přerušovat v půlce písmene.


Zdobení barevné fotky přišlo na řadu po té černobílé. Prostě jsem na stránku vysypala flitry a hledala místo, kam s nimi. Až nevímkolikátý den jsem je náhodou narovnala na ocelové lano od lanovky, co je na fotce nad holkami. Byla to velká úleva a hned mě to posunulo ještě kousek dál.

Chipboard Love this place je ze sady Vacation od Mambi. Už jsem tenhle balíček taky pěkně "vyzobala".


Praporky na lanovku mezi flitry už byly jen logickým vyústěním:). Balíček stick-it praporků od Crate Paper mám stále na očích a i díky tomu ho hodně používám. Zde jsem jich použila pár jen v barvách, co se mi hodily.


Žlutou barvu jsem potřebovala ještě v dolní části stránky a puffy foťák se tam hodil i tématicky. Černý menší foťáček je vystřižený z papíru stejné kolekce. Pak už jen pár “řízených” kapek černou tuší a hotovo.


A takto vypadají stránky vedle sebe.



Těším se na příště!

7 komentářů:

  1. Boží dvojstrana, Aničko! Krásně si to ozdoby rozházela! A ty barvičky! Musím se zase podívat ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani mockrát děkuju!! Ty, hele, ta "nahodilost" je taky pěkná "dřina":) Ono tam toho dohromady moc není...pár gramů ozdob, ale nikdy nikomu neprozradím jak dlouho mi to trvalo:)

      Vymazat
    2. Umím si to představit 😜 Mám to stejně. Přesně na to totiž záleží. Myslím že ani Ulrike by to neměla na prvni dobrou 😊. Také už se těším na tvé příště! 😘

      Vymazat
  2. Ty jsou krasne, Anicko!! Skvely! Ja mam k fotkam uctu a desne nerada na ne cokoliv frkam, ale tohle vypada jako skvostne frkani, to musim vyzkouset!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Jani!!! Taky mám k fotkám, obzvlášť těm povedeným a velkým respekt.Ale jak jsem to zkusila lehce nazdobit, už si to nedokážu představit jen tak, bez ničeho. Koukám zpětně do svých alb a mám trochu cukání s tím něco udělat....věřím, že to přejde:))

      Vymazat