pátek 18. ledna 2019

INŠPIRÁCIA ... DECEMBER DAILY 2018

Tak ako som avizovala v mojom príspevku o vianočnom tvorení tento rok som sa rozhodla, že sa pustím do tvorby adventného albumu tzv. December Daily. Aj keď som to dopredu neplánovala, (a možno o to lepšie :) môjho rozhodnutia som sa nepustila. A čo z toho vzniklo? To Vám ukážem v dnešnom príspevku. Urobte si kávičku, dneska to bude trochu na dlhšie.


Zvolila som možno tú ťažšiu cestu, keďže celé album od jeho základu som si vyrábala, ale už samotná príprava ma bavila. Vrchné dosky sú z kartónovej lepenky, ktorú som potiahla baliacim papierom. Vnútorné stránky sú klasické vzorované štvrťky, ktoré sú k doskám priviazané/prišité

Bála som sa či to bude dobre držať, ale zatiaľ boli moje obavy zbytočné. Albumom som už toľko krát listovala, a všetko drží. Tento štýl výroby sa mi zapáčil, je to variabilné tým že si môžete priamo vy určiť veľkosť aj hrúbku albumu. Rada by som si to ešte vyskúšala aj z iných vrchných materiálov: látka, filc a pod. Jediná nevýhoda pred prípravy je ak nemáte dopredu premyslené rôzne skrývačky, odklápačky a pod. Samozrejme dá sa to poriešiť aj dodatočne (ako uvidíte ďalej) len sa Vám tým album o niečo viac nafúkne takže treba s tým rátať.


Ja som mala v podstate na každý deň určenú jednu stránku v rozmere 10x14 cm. Nie je to veľa, ale na bežné adventné dni, ktoré trávite aj tak väčšinou v práci to bolo pre mňa postačujúceAle na budúce by som to predsa len o niečo zväčšila a hlavne čo sa týka hrúbky albumu.
Vošlo sa mi to tam všetko len tak tak.


Tak a prejdeme k samotnému zdobeniu. Vytiahla som si moju "vianočnú" krabicu v ktorej som mala predovšetkým doplnky ku kolekcii Holiday Vibes od Pinkfresh Studio a taktiež zvyšky z minuloročnej December days. Používala som najmä puffy samolepky, enamelky, papierové výseky, vystrihnuté vzory z jednotlivých papierov skrátka čo sa mi farebne hodilo to som pridala.


Ďalšou podstatnou pomôckou bez ktorej si už svoje tvorenie neviem predstaviť, hlavne pri takýchto projektoch je Big Shot s vyrezávacími šablónami. Za tých pár rokov sa mi podarilo nahromadiť celkom slušnú zásobu šablón, ktoré sa dajú používať stáleTu som použila tieto štítky od Kelly Purkey v kombinácii s razítkami na krátky journaling sú ideálne.


A medzi moje tohtoročné NAJ šablóny by som zaradila tieto vločky od Penny Black páči sa mi na nich, že sa dajú použiť v celku aj samostatne (nastrihaním môžete použiť jednotlivé vetvičky.)


Ďalšia kovová šablóna po ktorej som siahla už pri príprave a je použitá na každej stránke bola s tzv. falošným šitím. A nebol by to projekt keby som nepoužila Timovu samolepiacu abecedu ideálna na malé nápisy.


V albume som mala ešte pred pripravené 3 "kapsičky" do ktorých sa dá zastrčiť fotka, kartička ...
Po bokochručne zošité. Využila som zatiaľ len jednu, ale ešte  mám nejaké fotky k štedrému dňu, ktoré by som tam chcela založiť.  Snáď sa ešte zmestia.


V tomto je možno väčšia výhoda krúžkovej väzby, že sa Vám do albumu toho zmestí viac aj že si stránky môžete vybrať/znovu vložiť a pod. Ale aj napriek tomu som spokojná, vyskúšala som si aspoň niečo nové. Jediné čo musím do budúcna vylepšiť je uzatváranie albumu. Pôvodne som použila suchý zips, ktorý som našla doma, ale to nefungovalo, držalo to až veľmi a trhalo mi to papier pod tým. Namiesto toho som potom spravila dierku, že to zviažem, ale ani to nefungovaloNakoniec som našla v zásobách kovový štipec s ktorým som vrchné dosky spojila a to držíAk by ste mali nejaký typ ako to príp. doladiť budem rada.


A sme na konci. Pokiaľ ste si našli čas a dočítali až sem som vám vďačná. Aby to nebolo len o fotkách natočila som pre vás video, tak snáď sa vám bude páčiť.


Nezabudnite sa aj vy pochváliť so svojimi Vianočnými albumami a stránkamiInšpirácie nie je nikdy dosť :-)

Budem sa tešiť zase na budúce.

15 komentářů:

  1. Oooo, tady toho je, co se mi libi!! Ty false stitch okraje, vellumova zavazovacka, ty kapsicky ... krasne moc, Ivi!

    OdpovědětVymazat
  2. Diiiki moc Jani.😉 No vždy je co zlepšovať. Ale na to ze som to nemala extra dopredu premyslené a všetko vznikalo za pochodu som celkom spokojná 😍😊

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné! Kapsičkové schovky a příjemné barvy, skvělá inspirace 😍

    OdpovědětVymazat
  4. Ivko krása! A HOTOVÁ :)) velumové okénko je fakt super a ten skřipec mi přijde jako hezké řešení. Jen něco do té dírky...:) A moc díky ....já snad taky konečně spáchám něco jiného než stránku když nás takhle krásně motivuješ ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anicko diki moc. No jen co do dirky?? :-)) no ja sa teším co vymyslis. Určite to bude stáť za to nakoniec ako každé tvoje dielo😉😍

      Vymazat
  5. Ivi, nádhera! Toľko úžasného zdobenia! A teda totálne žeriem všetky vychytávky s vellumom. Super!😍😍😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dakujeeem Jani 😘no rozhodnutie použiť vellum prišlo na poslednu chvilu,ale som rada ze som ho nakoniec použila 😉

      Vymazat
  6. Máš to krásné, Ivi. Jsem ráda, že DD 2018 jsem ještě nezačala dělat. Dala jsi mi spoustu inspirace. To vellumove okénko je skvělé. Prostě cele to je super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti diiiki moc. Tak to som rada ze si nacerpala inspiraciu. Teším sa co vytvoríš. Nezabudni sa pochváliť 😉😊

      Vymazat
  7. Ivanko máš to nádherné, krásně sladěné, ozdobené a tolik vychytávek, to miluju :-) klobouk dolů, nádherné :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diiiki moc Peti. Teším sa ze sa Vám album páči :-) :-*

      Vymazat
  8. Překrásné, moc se Vám to povedlo, je vidět, že jste si s albem opravdu vyhrála.

    OdpovědětVymazat
  9. skvelé! navnadila si ma, budúci rok sa do toho pustím asi aj ja :)

    OdpovědětVymazat