středa 9. února 2022

INSPIRACE... ALKOHOLOVÉ FIXY A OD NÁS VŠECH

Dnes jsem si pro Vás připravila jedno narozeninové přání. Nenajdete v něm žádnou jadernou fyziku ve formě nových technik, ale vyslyším snad všechny, kteří volali po vybarvování alkoholovými fixami. Mockrát jste se mě ptali - jaké fixy používám, jaké barvy pořídit do začátků, jakou mám techniku vybarvování apod. Ještě než se vrhnete na video, mrkněte na několik mých typů na práci s alkoholovými fixami.


Všechno, co Vám nyní budu radit jsou moje osobní tipy a zkušenosti. Rozhodně se nechci pasovat do role nejlepší uživatelky alkoholových fixů. Vše, co Vám budu radit pochází z mých osobních zkušeností. A tady je malé nakouknutí do pracovního chaosu :-)


 
Jaké fixy používám?
TOUCH Twin Brush Marker
Copic Sketch Marker
Copic Ciao Marker

Dříve jsem využívala hodně COPIC Markery, ale lezly hodně do peněz. Hledala jsem proto kvalitní alternativu a tu jsem našla v TOUCH Twin Brush Marker. Postupně tak buduji svou kolekci této značky. Barevná škála je srovnatelná s COPIC, mají náplně a výměnné hroty, barevná stálost je stejná jako u COPIC a jsou výrazně levnější.

Jaké barvy pořídit do začátků?
To je opravdu složitá otázka. Záleží totiž hodně na tom, co budete převážně vybarvovat. Mými nejvíce používanými barvami jsou odstíny šedé a zde platí - zvířata a víceméně vše živé má teplé tóny; neživé věci pak studené. Samozřejmě v tomto hrají důležitou roli i osobní preference - zda máte rádi jasné barvy, pastelové tóny, tlumené odstíny apod. Také není potřeba pořizovat všechny odstíny od dané barvy a tónu. Osobně používám na přeskáčku (tj. např. 1, 3, 5, atd.) nebo klidně ob dva odstíny. Krásně se blendí do sebe a když je potřeba, dají se smíchat.

Jakou používám techniku vybarvování?
Tohle je hodně o citu. Každý používá jiné "fígly". Mě se nejlépe pracuje tak, že nejprve vybarvím nejsvětlejším odstínem. Potom si vezmu nejtmavší a postupuji zpátky k tomu nejsvětlejšímu. Osobně doporučuji nebát se kontrastů. To znamená použít opravdu hodně tmavou barvu a blendit ... dáte tak svým obrázkům plasticitu a hloubku. Nebojte se také napodobovat struktury materiálů apod. - ve videu např. šedé vlasy paní s červenými náušnicemi - získáte tak určitou variabilitu a autentičnost.

Co je potřeba k práci s alkoholovými fixami?
Tak určitě ty fixy :-) 
Ale neméně důležitý je kvalitní bílý papír. Já používám prémiový bílý papír, který jsem si po dlouhém testování našla. Je hlaďoučký, fixy se nerozpíjí a maskovací papír ho netrhá. Nejčastěji ho používám v gramáži 200, 250 a 300g/m2, protože si dělám vlastní panely a přáníčkové základy. Z nižších gramáží dělám pouze obálky.

Vždycky si k ruce beru bílé gelové pero SAKURA - perfektně se s ním opravují přetahy a naznačují "highlighty" - ta nejvíce osvětlená místa. Často také vyžívám černou variantu tohoto pera - hlavně na oči a čumáčky :-)

No a pro ty z Vás, které k razítkům nepořizujete vyřezávací šablony, doporučuji opravdu kvalitní nůžky. Mými nejoblíbenějšími jsou ty oranžové "kadeřnické" od FISKARS.

Snad jsem Vám odpověděla na Vaše dotazy. Kdybyste ale měli další, určitě mi je napište dolu do komentářů a já je zodpovím!

A teď už to slíbené video.
Ve videu je použita hudba z www.bensound.com


Přeji všem krásný den!








6 komentářů:

  1. Díky Terezko, umíš to krásně vysvětlit ! Teď se z toho budu učit malovat ! Jsi skvělá Šá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Šárko :-) Přeji super chvilky při tvoření!!!

      Vymazat
  2. Krása, začínám podle vás trénovat,nemáte tip na značku těch bílých papírů?Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mrkněte na www.europack.cz do sekce tvoření na bílé papíry ;-)

      Vymazat
    2. Papíry najdete i u nás, momentálně jsou ale vyprodané. Doplníme během cca 14 dnů: https://www.prettypapers.cz/heffy-doodle-alcohol-marker-cardstock-ctvrtky-vhodne-pro-alkoholove-fixy.html

      Vymazat