pondělí 14. září 2015

DIY tutoriál... Dárková taštička

Často se stává, že k nějaké příležitosti potřebujeme speciální dárkovou tašku. Speciální svým rozměrem či tématem, ke kterému bude taštička použitá. Pro tyto chvíle je naprosto ideálním pomocníkem rýhovací deska, která nám taštičku během krátkého času pomůže vytvořit.

Rýhovací deska je vybavena vlastním rýhovacím nástrojem a přímo na desce je umístěna raznice, která tvaruje dno taštičky. Když desku obrátíte, vytvoříte pomocí stejné raznice otvory, pro provlečení šňůrky. Základní použití této desky je velmi intuitivní. Je skvěle popsané přímo na desce. Dozvíte se, jak postupovat krok za krokem.

Já vám dnes popíši, jak použít tuto desku, pokud chcete vytvořit taštičku, která má rozměry větší, než jsou ony tři základní, které jsou popsané na desce. Naše dnešní taštička je velká 23 x 27 cm a budete k ní potřebovat dva základní papíry, které po narýhování slepíte. Papír, který jsem použila já, má ozdobné rýhování, nenechte se proto zmást :-)

Rozměr papíru je 29 x 27 cm. Papír si otočte tak, aby jeho šířka byla 29 cm a výška 27 cm. Levý okraj papíru zarovnejte ke žluté linii na rýhovací desce, tzv. Start line. Použijte raznici pro vytvoření zakulacení na dně taštičky. Pomocí rýhovacího nástroje vytvořte rýhy podle šipek na desce. Nejprve tam, kde je napsáno Horizontal, poté pokračujte oběma šipkami trojúhelníku (Triangle), dále potom opět v trojúhelníku rýhu Side a hned vpravo od trojúhelníku opět Side.

 


Nyní posuňte papír tak, abyste poslední rýhu (byla to ta vedle trojúhelníku) měli na startovací čáře (Start line) a opět použijte raznici. Dále si naměřte od poslední rýhy 23 cm a udělejte rýhu.


Tuto rýhu posuňte ke Start line a opět použijte raznici.


Poslední část papíru, který vám ještě zbývá, sestřihněte šikmo, bude sloužit jako klopa pro slepení obou částí. Po narýhování bude každý z papírů vypadat tak, jak je uvedeno na nákresu.

Potom už jen obě části slepte k sobě a podle vlastní fantazie dozdobte. Já jsem použila výřez z plotru Silhouette ve tvaru svatebního páru a dozdobila jsem jej malou růžičkou s pestíky, kterou jsem umístila nevěstě do ruky a několika samolepícími perličkami, které má nevěsta na šatech.



U taštičky těchto rozměrů jsem nechtěla použít otvory po celém obvodu tak, jak mi nabízí rýhovací deska, ale použila jsem děrovací kleště a vzniklými otvory jsem protáhla hedvábnou stužku.



Taštička a její zdobení jsou velmi jednoduché.... :-)

2 komentáře:

  1. Ručně vyráběná dárková taštička, když je ještě navíc sladěná s ručně vyráběným přáníčkem - to je opravdu dokonalá kombinace... A s touhle pomůckou to vypadá, že je taštička vyrobená raz dva... Já když dostanu krásně zabalený dárek, tak mi kolikrát obal udělá větší radost než obsah :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká, elegantní, čistá - na svatbu jak dělaná ! :-) Díky Ilonko :-)

    OdpovědětVymazat