pátek 25. září 2015

INSPIRACE... MINIALBÍČKO ANEB SPECIÁLNÍ DÁREK

Monča a Janča jsou moje kamarádky, ale především jsou ségry a nerozlučná dvojka. I když jedna žije v Praze a druhá v Budějovicích, vždycky o sobě vědí a tráví spolu spoustu času. Navíc si před časem v Praze splnily sen a založily si úžasnou retro kavárnu. A protože Monče letos bude už po desáté dvacet, bylo jasné, že dárek od ségry musí být něčím speciální.  V tu chvíli jsem vstoupila do příběhu já a scrpabooking. Už tušíte? To je dobře. Minialbíčko, které mi bylo ctí pro Moniku ke kulatým narozeninám mohla vyrobit, je současně i mým dnešním příspěvkem do pátečního Project Life seriálu na Pretty Papers. S PL sice nemá moc společného, ale vidíte, že PL kartičky jsou prostě univerzální :-)


Protože pro holky vyrábím přáníčka už delší dobu, tak nějak už tuším, jaký mají vkus. A je dost podobný, jako ten můj. To je vždycky paráda, protože v tu chvíli si stačí jen položit jednoduchou otázku: "Jak by mělo vypadat albíčko, které bych chtěla dostat?".


Při výběru papírů jsem váhala mezi kolekcí SOUTHERN WEDINGS od Becky Higgins a THE PROMISE od First Edition. Obě jsou svatební, ale s žádnými přehnanými motivy. No, co vám budu povídat, rozhodování těžké, přetěžké, ale nakonec vyhrála Becky.


Na ozdobení přední stránky jsem si vypomohla PL kartičkami z kolekce INSPIRE a pár enamelkami. Pokud vyrábíte minialbíčko, nezapomeňte myslet na zavírací mechanismus. Poté, co ho naplníte fotkami, jen tak pohromadě držet nebude. Já jsem zvolila hedvábnou stužku v odstínu Eggshell.


Základ alba, který jsem vyrobila z bílého kartonu vyšší gramáže (220 g/m2), jsem tedy polepila papíry zhruba 0,5 mm od okraje, protože podobný okraj jsem vyvolala i na fotkách. Ideálně poslouží papíry z malých 6-kových kolekcí, na každý "čtverec" alba  a na "dvířka" padne tak akorát jeden list. A odřezky rozhodně nevyhazovat, budou se hodit...


Ale dost bylo prázdných stránek. Pojďte se podívat, jak dopadlo album, když se zaplnilo fotkami.


Janča (vlevo) si přála, aby se někde v albu vyskytl obrázek s citátem. S tím jsem neměla problém, protože barevně parádně ladil a nechá Monču při prohlížení ještě na chvíli oddechnout, než přijde nálož fotek. Hned první - velká - je  na protější stránce, jako úvod do celého alba, dozdobená papírovými výseky z mojí oblíbené kolekce BELLA ROUGE od Pink Paislee.


Minialbíčko jsem dál rozdělila na sekce. První jsem si pracovně nazvala "retro" a byla vytvořená z fotek, na nichž jsou holky mrňavé. Fotky jsem různě podkládala barevnými papíry a spotřebovala jsem tak i zmiňované i odřezky. Jsem prostě ekolog :-)


Protože obrázků bylo hodně a jeden lepší než druhý, došlo i na koláž - filmový pás. A k tomu parádně sedí filmový pás jako chipboard. Do albíček a Project Life jako stvořený.


Občas je ale dobré nechat v albu vzdušné místo, a tak po zavření okýnka zdobí jednu stranu dvířek "jen" chipboard. Ten nás nechává vstoupit do sekce "holky blbnou & nejlepší kamarádky".


Protože kamarádek má Monča víc a já si netroufla vybrat jen jednu. vyřešila jsem to lišácky. V albu jsem vytvořila kapsičku, do které jsem fotky umístila jako visačky, takže se dají vytáhnout za provázek a prohlédnout každá zvlášť.


Tyhle interaktivní prvky vždycky pozvednou papírová albíčka na pomyslný vrchol. Koneckonců baví i mě, když je vyrábím :-)


Další oddíl by se mohl jmenovat "Monča a její hobby". Ale upřímně, byly to prostě fotky, které na sebe tak nějak zbyly. Každopádně nakonec k sobě krásně tématicky pasovaly.


A samozřejmě tu nesměla chybět ani rodinná stránka.

A protože minialbíček jako dárků pro naše nejbližší není nikdy dost a Vánoce se blíží, je třeba mít náskok. Zvu vás proto na kurz. Přijďte si se mnou v neděli 15. listopadu vyrobit podobné minialbum a potěšte přítele romantickým dárkem nebo nadchněte novopečenou babičku albíčkem plným fotek vnoučátka. Více informací o kurzu najdete zde.

Tak ať je i váš "lajf" jeden velký projekt!

8 komentářů:

  1. Dianko to je tak hezké !!!! Dokonale sladěné, naplněné, ozdobené - pecka !! Musla být velká radost a překvapení :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dianko, moc se Ti povedlo! Já jsem na konci roku také dělala toto minialbum a u paní učitelek mělo velký úspěch!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky, to věřím. Já doufám, že nějaké taky někdy dostanu... Zatím jen rozdávám :D

      Vymazat