pondělí 3. dubna 2017

INSPIRACE... PEXESO

Nedávno jsme se sestrou vedly rozhovor o tom, jak nás bavily některé dětské hry. Mě to inspirovalo a řekla jsem si, že neteři nějakou vytvořím. Mám v hlavě dva nápady - pexeso a černého Petra. Tato inspirace bude o tom, jak jsem dávala dohromady pexeso. Neuvěřitelně jsem se vyřádila s razítky a vybarvovala do zblbnutí :-) Třeba inspiruji i některou z vás k tomu, abyste pro své ratolesti něco vymyslely... A ještě jedna vsuvka - pexeso jsme s manželem hned vyzkoušeli a já ho roznesla na kopytech :-)


Pomůcky:
Copic Markers
laminovací folie
laminovačka
řezačka

Výroba pexesa byla vlastně hrozně jednoduchá. "Nejsložitější" proces bylo pouze vybarvování :-)
Nejprve jsem si připravila bílý papír, na který jsem rozkreslila čtverce o rozměru 6x6 cm.


Potom jsem si k ruce vzala popisovače a obtáhla jimi všechny strany. Ty silnější linky jsou tam schválně ... jsou to vlastně dvě strany :-)


Když jsem měla připravený požadovaný počet, což bylo v mém případě 25 párů, vzala jsem si MISTI a razítkovala. Díky MISTI jsem najednou vlastně razítkovala dva archy papíru ... zkrátka jeden otisk, ponechala jsem razítko, kde je a jenom vyměnila papír :-) Měla jsem v plánu vybarvovat pomocí Copic Markers, a proto jsem použila černý inkoust Memento.


A potom přišly na řadu fixy ...


Když bylo vše vybarveno, vytáhla jsem řezačku a nařezala jednotlivé čtverečky pexesa.


Dalším krokem bylo přidat rubovou stranu. Lepidlem v rolleru jsem jednotlivé dílky na lepila na potištěný papír velikosti 30,5 x 30,5 cm a poté opět vše nařezala.


Nakonec jsem jednotlivé dílky pexesa naskládala do laminovací folie a zalaminovala. Proč? Protože jsem chtěla, aby mé neteři chvíli vydrželo :-)


Teď už nezbývalo nic jiného než pexeso nastříhat a kvůli bezpečnosti ještě zakulatit rohy. A bylo hotovo - neteř je nadšená a to je pro mě ta největší odměna :-)


A co vy? Také vyrábíte nějaké hry pro děti?
Pochlubte se nám na naší pinterestové nástěnce. Budeme se moc těšit!

Krásný den!

6 komentářů:

  1. Pexeso jsem chtěla vyrobit na vánoce, když jsem vyráběla visačky s fotkami a vytištěná koláž mi připomínala pexeso, ale už jsem se k tomu nedostala ... Tvoje je ovšem tááák krásné! Neteř ho určitě bude chtít hrát pořád a se všemi kamarády :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji Jani, vrhni se na to ... ja jsem si paradne uzila vybarvovani a Natalka zase miluje ty obrazky 😀

      Vymazat
  2. Ale to je prima nápad - za chvíli se mi bude hodit pro vnučku. A pro starší děti by bylo prima je zapojit do výroby, to se mi taky bude hodit. Dík za inspiraci!

    OdpovědětVymazat