čtvrtek 15. září 2016

INSPIRACE... Zdobení na šicím stroji

Naše nejnovější Challenge se nese v duchu šití - ať už na šicím stroji nebo toho ručního. Musím uznat, že tentokrát pro mne bylo toto téma opravdovou výzvou. Šicí stroj nemám a s nití a jehlou se kamarádím jen v podobě přišívání knoflíků :-) ALE - zase se nerada vzdávám! Vymyslela jsem vzhled přání, kde hlavní roli hrají razítka Paper Smooches a místo razítkovacího inkoustu jsem použila ZIG Clean Color Real Brush a samozřejmou nezbytností byla MISTI. Přesně jsem věděla, kam bych ráda umístila šité detaily... Sbalila jsem tedy své polotovary a vyrazila za mamkou, která stroj vlastní. Upekla buchtu, uvařila kafíčko a dala se do přesvědčování, aby mi stroj půjčila. Nač to divadelní představení? No, znáte ty chlapy pro které je jejich auto posvátné a z tohoto důvody jsou jedině oni ti, kteří se k němu smějí přiblížit? Tak přesně takový vztah má moje mamina ke svému stařičkému šicímu stroji...



Pomůcky:
Bílý, hladký papír s gramáží cca 200g/m3
šicí stroj
barevné nitě
razítka s nápisy

Nejprve jsem si připravila základ přání z bílého papíru. V mém případě jde rozměry 12x17 cm.
Vložila jsem ho do MISTI a razítka si umístila do dolního levého rohu a protilehlého horního pravého rohu. Mým záměrem bylo vytvořit částečný rám pro text, který jsem chtěla natisknout uprostřed. Jednotlivá razítka jsem přímo přetřela fixami ZIG a natiskla. Na jeden vzor jsem nanesení barvy ze ZIG opakovala třikrát.





Schválně jsem nepoužila klasické inkousty, protože jsem chtěla aby byl výsledný otisk nedokonalý - tak nějak mi pak listy přišly realističtější :-)

Nepoužívala jsem žádný maskovací papír a motivy tiskla jeden přes druhý. Krásně se poté vytvářely nové odstíny barev a navíc jsem nabyla dojmu, že takto bude obrázek budit dojem "bujné volně rostoucí vegetace"


Když byly motivy listů hotové, zvolila jsem razítko s textem a natiskla jej doprostřed vzniklého rámečku.
Poté přišla na řadu akce zvaná šicí stroj. A byl to boj ... vázání nití je úplně jiné než na látku, papír pod šicí patkou sám neklouže a světe div se, jehla se ztupila hned po prvním přání :-)


Zkrátka žádná legrace, ale pořádná výzva. Nevzdala jsem se a vyrazila pro rady do jedné galanterie. Tady mi paní poradila, že mám používat tenké kalené jehly a šicí stroj tak trochu přibržďovat. Oblíbila jsem si tzv. entlovací steh - vypadá na přání parádně a pěkně na něm vyniknou barevné nitě. Klasický steh jsem použila také, ale nejsem s ním tak úplně spokojená ...
Nakonec jsem ale nad šicím strojem zvítězila a přání jsem udělala hned několik :-)

Do Challenge jsem vložila jedno se šatičkami origami ...


S pralesem a anglickým nápisem je pro mou kamarádku ze Skotska ...


Na podzim má spousta lidí narozeniny (jako já :-)) - takže jedno v podzimních barvách ...


U razítek Paper Smooches jsou i motivy kytiček ...


A nakonec jedno se stříbrnými samolepicími kamínky ...


A co vy, jak se perete s výzvou v podobě motivu šití?
Pochlubte se nám na naší pinterestové nástěnce - moc se na vaše dílka těšíme!!!

Krásný den!

8 komentářů:

  1. Moc děkuji :-D Vytrvalost se někdy vyplácí...

    OdpovědětVymazat
  2. Jedno krajšie ako druhé, naozaj krásne, ty si Terezka neuveritelne šikovná 👍 a navyše VELKE ĎAKUJEM za tip na ihly do stroja, ja som sa tiež pokúšala šiť strojom a skoro som ho pokazila ( požičaný! ) tak skusim kupiť tieto ihly.

    OdpovědětVymazat