čtvrtek 22. září 2016

MISTI seriál... Embosované vrstvení

Tento díl MISTI seriálu věnuji úplně jednoduché, ale přesto efektní technice - vrstvení embosovacích prášků. Jde vlastně o obdobu techniky vrstvení jednotlivých barev inkoustů, tedy s jediným rozdílem - zde budeme vrstvit embosovací prášky a každý krok zatavovat pistolí. Výsledek je parádně plastický a budí dojem neuvěřitelné dřiny :-) S MISTI je ale opak pravdou ...



Pomůcky:
bílý papír o vyšší gramáži
razítka
embosovací prášky
embosovací inkoust
embosovací pistole
antistatický prášek
vyřezávací šablona
provázek
razítko s textem

Ze všeho nejdříve jsem si připravila pozadí. Chtěla jsem noční oblohu, a proto jsem sáhla po Distress inkoustech v temných odstínech (Black Soot, Chipped Sapphire, Dusty Concorde, Hickory Smoke). Pozadí je potřeba nechat úplně zaschnout, protože inkousty se s embosovacími prášky kamarádí trochu moc :-)



Po zaschnutí (trochu jsem tento proces urychlila pomocí embosovací pistole) jsem připravený základ důkladně ošetřila antistatickým práškem. Toto je velmi důležitý krok, protože je papír plný statické elektřiny, která k sobě přitahuje vše okolo a nejvíce miluje prášek. Pokud si papír před embosováním neošetříte antistatickým práškem bude se vám embosovací prášek přichytávat všude možně a výsledek bude hovorově řečeno "zmatek a bordel". Nehledě na to, že razítka mají svou strukturu či tvar, který by mohl zaniknout a slít se do jedné vrstvy.
Já jsem si pro tento díl vybrat razítka jehličnanů, která jsou k vrstvení přímo určena. Ale nevěšte hlavu, jde to i s jediným motivem. V závěru vám prozradím pár triků, jak na to :-)

Na papír ošetřený antistatickým práškem jsem si naaranžovala motiv razítka - v mém případě první vrstvu jehličnanu. Nanesla jsem embosovací inkoust Versamark, natiskla a motiv posypala embosovacím práškem tmavší zelené barvy. Embosovací pistolí jsem vše zatavila.






TIP: Pozor, zvláště pokud používáte papír s nižší gramáží a plošně větší razítka, může se stát, že se vám vlivem vysoké teploty zkroutí. Tady doporučuji dvě věci - použít papír o gramáži nad 200g/m3 a především si embosovací pistoli před použitím důkladně rozehřát. Mě se osvědčilo nechat ji cca 1 minutu zapnutou a běžet na prázdno. Zkrátíte tak zatavení prášku na podstatně kratší dobu a předejte tak zkroucení papíru.

Před nanesením druhé vrstvy jehličnanu jsem si papír opět ošetřila antistatickým práškem, nanesla Versamark a následně světlejší zelený odstín embosovacího prášku. Vše jsem zatavila.



Postup při poslední vrstvě je stejný. Jen jsem na ni použila bílý prášek se třpytkami (lze i pouze bílý), který má představovat sníh. Opět vše zatavím.




Takto vypadá výsledný les - v mém zimním podání :-)




Určitě jste si všimli, že jsem přání zmenšila. Vzala jsem si k ruce vyřezávací obdélníkovou šablonu a projela BigShotem :-)
Dozdobení - pro plastičtější dojem sněhu jsem si vzala k ruce šedé Copic Markers a vystínovala ho + pomocí Versamark v tužce jsem dodala trochu naembosovaného sněhu. Nebe jsem doplnila naembosovaným měsícem a hvězdami. Pro trochu větší zdobnost jsem přidala stříbrný provázek.
Vzala jsem si tmavě modrý papír a jeho kraje naembosovala průhledným embosovacím práškem.



Takto vypadá hotové výsledné přání ...



TIP: Slíbila jsem vám tip, jak vrstvit s jedním razítkem. Celý vtip je vlastně v tom, že první vrstvu nanesete klasicky celou a zatavíte. Tu druhou ale před otištěním motivu na několika místech přetřete vlhčeným ubrouskem. Versmark sice na razítku trochu zůstane, ale embosovací prášek na papíře neudrží. Nebo máte druhou možnost - otisknout i druhou vrstvu, nanést prášek a následně na několika místech dle libosti setřít štětečkem :-)

A je to. Další technika, která je s MISTI jednoduchá a přání je za chvilku hotové.

Krásný den!

1 komentář:

  1. Terezko nádherné ! Embosování každý projekt tak povznese ! Už se těším na vánoční přáníčka, k nim to prostě patří :-)
    Díky za typ !

    OdpovědětVymazat