pondělí 23. března 2015

Mixed media miniseriál... Candi

Když se před pár lety objevila novinka v podobě malých vypouklých papírových koleček CANDI, neodolala jsem, a dva sáčky si objednala. Přidala jsem je na pár přáníček, ale po pár pokusech jsem je bohužel zařadila mezi méně vydařené scrapbookové nákupy. Všechny ty krásně lesklé enamelky a kamínky mi přišly na přáníčkách mohem efektnější.

Když jsem se loni pustila do mixed media, začala jsem přemýšlet jakou zajímavou strukturu můžu na papíru vytvořit. A konečně došlo i na opomíjené candi...

Dnes vám v jednoduchém návodu ukážu, jak pomocí candi během chvilky vykouzlit zajímavě strukturovaný podklad.


Budeme potřebovat:
  • libovolné candi
  • pastu gloss gel nebo lepidlo glossy accents
  • bílé gesso

Nejprve si připravíme podklad. Silnější čtvrtku si přetřeme bílým gessem a vysušíme. Na zvolená místa nalepíme candi kolečka. Já jsem je lepila pomocí 3D gloss gelu, pokud jej nemáte, můžete lepit také pomocí glossy accent. Nechte důkladně zaschnout. (Já jsem chtěla mít na podkladu dvě struktury, proto jsem ještě před nalepením candies nanesla na čtvrtku přes masku bílou texturovací pastu a vysušila).


Nalepené candi přetřeme pomocí menšího štětce bílým gessem. Pokud použijete výrazně barevné candi, určitě přetřete gessem raději dvakrát. Přesušte pistolí a základ je hotov.


Čtvrtku můžete barvit podle libosti. Na obrázku je přestříkaná barevnými třpytivými spreji.


Čtvrtku jsem hned využila jako podklad na výrobu přáníčka.



Základ jsem pro kontrast jemně pocákala černou tuší a vysušila. Přibližně v 1/3 jsem jej obtočila organzovou stuhou a bavlněným provázkem. Pomocí tavné pistole jsem nalepila pár vláken sisalu, bílý textilní drátek, textilní kytičku na stonku, kartonový výsek s květinkami, maličký papírový kvítek, perličky na silonovém vlasci a větší mašli ze stuhy a provázku s perličkovým hřebíčkem. Vystřižený motiv razítka KETA je nalepen 3D pěnovými čtverečky. A na úplný závěr pár tekutých perliček...

A co vy, jaké máte tipy na použití CANDI? Nezapomeňte se zmínit v komentářích nebo pochlubit v galerii :-)

Přeji krásné candi tvoření!

7 komentářů:

  1. candi mne nechava chladnou, ale to bajecne prani ne! je nadherne!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mám doma candi "bublinky" v několika barvách a doposud jsem je používala na ozdobu jen tak, že jsem je přilepila 3D čtverečkama. Toto využití je naprosto úžasné a opět je výsledkem trošku jiný efekt :-) Přáníčko je luxusní, Jíťo - tyrkysová, to je prostě moje barva :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné přání! Snad jednou také začnu patlat. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. krásne prianie, návod je super!

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji! Jsem moc ráda, že se přání líbí :o)

    OdpovědětVymazat